ETT TUNGT OCH HÖSTIGT INLÄGG !!!

Allmänt / Permalink / 23
I dag är det ett kanon väder här i Stockholm.
Vi skall åka till torpet nu och kratta och fixa lite.
Det är så härligt att känna lukten av blöta löv tycker jag.
 
Mina tankar är hos min syster KORT som har varit tvungen att ta ett jätte stort beslut i Fredags.
När jag pratade med henne igår så brast rösten på henne när hon berättade om sin fina katt Gurra. 
Som nu är en frisk och kry liten kattängel...
Jag vet hur ont det gör att förlora sina djur, men min stackars systers hjärta brister då det är något djur som är sjukt .
Jag tänker på dig min vackra syster och skickar massor av styrka till dig. Jag skall ta hand om dig och rå om dig ordentligt när du kommer om några veckor.
 


 

Stå ej och gråt vid min grav.

Jag sover ej, jag gav mig av.

 

Jag är tusen vindar över sjön.
Jag är silverglittret över snön.
Jag är solsken över mogen säd.
Jag är stilla regn i höstens träd.

När du vaknar i morgonens vila,
är jag tysta fåglar som ila
i cirklande flykt över vatten.
Jag är milda stjärnor om natten.

Stå ej och sörj vid min grav.
Jag är ej död.Jag gav mig av.
som du lämnat kvar.

Jag hade tyvärr ingen bättre bild på min söta syster och gosiga jätte Gurra.
 
Kramar i massor / Jane
 
 
#1 - - www.shadaim12.wordpress.com:

Kram

#2 - - TantGlad:

Din syster är en fin djurvän som jag förstår jag. Så tråkigt för din syster att förlora sin käre misse, och jag vet ju hur det känns. Har förlorat 2 under 1 års tid.
Skickar varma kramar till henne, och nu är missen i katthimlen bland alla andra goa kissar.
Kraaam finaste jane!. Psssss....jättefin dikt!

#3 - - ✫ Fru Eriksson:

Så svårt blir så ledsen då jag vet alltför väl hur svårt detta är :(
Krama om din syster från mig - Fint foto trots allt <3

/Kram

#4 - - Eva`s blogg:

Men usch då jag vet hur det känns jag saknar min katt ännu efter 4 år stackare, ta hand om dig vännen kramar

#5 - - fialia:

Vi har oxå lite kvar i trädgården o fixa med, men nu e byggandet klart inne, Så tråkigt för din syster, det är alltid svårt att mista ett kärt djur.
ha de Fia

#6 - - maria:

Nä usch lilla kissen förstår din syster. Blir alldeles tårögd när jag läser detta. Det är så svårt när någon går bort. Men lilla missen kommer alltid finnas med henne och hälsar säker på från katthimlen.
Stor kram Maria

#7 - - Veiken:

Oh, så tråkigt för din syster. Det är så svårt att mista någon som står oss nära!
En fin dikt och en otroligt läcker höstbild! Kramar

#8 - - kort:

Ja du Jane, satt här och grät över tomheten efter Gurra, ju äldre jag blir desto längre tycks sorgen ta...Ser så fram mot min resa till dig ♥ ♥ kramar i massor ♥

#9 - - ansepanse:

åh, javisstja, jag ska genast in till henne och skriva en rad
vilket fin inlägg du gjort till Gurras minne <3
kramar finaste Jane

#10 - - amanda:

du är en sån jättefin syster åt Kort !! skönt att ni har varandra !
jag har ingen syster, men en store bror,

ha en fortsatt fin söndagskväll Jane - kramar !!

ps. klickade du mannen hos mig ? hihi...
om inte så gör det innan jag tar bort den bilden,

#11 - - Ergo Sum:

Hoppas du hade en fin helg på torpet! Förstår att din syster har dt jobbigt nu..

Tusen tack för din fina kommentar inne hos mig Jane. Jag känner mig otroligt hedrad!
Kramar i mängder

#12 - - Freja:

Åhh, jag sörjer oxå Gurra, och tänker på Kort. Jag fasar för den dag vi måste ta bort någon av våra älskade katter, det är så tungt!

#13 - - dianasdrömmar:

Åh, vad trist stor kram till dig och sis/Diana

#14 - - Linda Rö:

Hälsa din syster och beklaga sorgen... Stor kram

Även stor kram till dig och önskar dig en underbar vecka..

#15 - - Hörni!:

Usch så hemskt jobbigt att förlora sin älskade vän och familjemedlem. :(
Många kramar till din syster.

#16 - - Annika:

Så fint skrivit av dig till din syster. Vet hur jobbigt det är att förlora ett djur som man är så fäst vid. Fin bild på Gurra. Kram på dig

#17 - - Susanne P:

Det är så tungt när man förlorar någon man tycker så mycket om...
Kram

#18 - - || mannen som kan prata om hundar ||:

Usch, det är jobbigt att behöva säga farväl! :/

#19 - - Eva`s blogg:

Tack Jane :) hoppas allt är bra å du mår bra ;) ha en skön kväll kramen kramen

#20 - - Micke:

Ja, det är alltid jobbigt när husdjuren måste lämna oss. :-/
Hälsa syrran från mig!
sv:
Tack säger frun!!! :-D
Vi hade verkligen jättekul!!! :-)

Hoppas du haft en bra start på veckan.

#21 - - camilla:

Sååå sorgligt.
Men tyvärr är det livets gång..,
Minnet lever...
Kram!

#22 - - Eva`s blogg:

Hej min vän...hoppas du har det bra & att du njuter av alla vackra färger som vi omges av nu höst tider :) önskar dig en skön dag kramar till dig

#23 - - Fina Frun :

Åh så sorgligt... kram till syster!

Till top