RULLTÅRTA!!!

Allmänt / Permalink / 37
Jag som skulle ta en pause och inte ha tid för bloggen. Jojo! Så gick det med det ...
Dom sista dagarna så har jag haft så pass mycket tid över så att jag till och med har försökt mig på att baka en rulltårta.
Det kommer jag aldrig att försöka mig på igen!
Jag har nog försökt minst 50 gånger och aldrig lyckats. F-n vad arg jag blev. Men den smakade gott i alla fall. MORR!
Sedan så har jag varit och sagt farväl till våra vänner som bor på Mallis halva året.
Dom bjöd oss på jätte god mat och en fantastiskt god banana split.
Mmm! Så gott det var!
Dom hade en helt otroligt fin Hibiskus... Här som knopp.
Och här som blomma.
Jag har aldrig sett den färgen på en Hibiskus förut
 
Det var lite från mig.
Kramar i massor / Jane
 

 
 
 
 
 
 

 
 
 

 

 
 

 
 
 

 
 
 


 
#1 - - dianasdrömmar:

Mums, såg en pepparkaksrulltårta som såg spännande ut kram Diana

#2 - - Henrik Olsson:

Då skulle du se hur min rulltårta sett ut! :P

#3 - - Eva`s blogg:

hi hi ja det blir så ibland, man hinner med fast man inte tror det, mysigt du har det med glass o besök :) hoppas du får en underbar fredag kramen

#4 - - Paula´s Blogg:

Oj,oj jag kan ej heller baka en rulltårta! Så är vi ju två :)
Härliga bilder!
Ha en fin helg!

Kramen

#5 - - kort:

Jag har bakat EN rulltårta i hela mitt liv och den såg ut som din, gick sönder och var inte alls rund och fin =/ Men min dotter gör fina rulltårtor ;) Härliga bilder =) Puss och kram älskade syster och ha en bästa helg =)

#6 - - Tommy:

Sv: Ja verkligen! Jag älskar deras butik, har du möjlighet att besöka någon av deras butiker så gör det.. helt fantastiskt!

Kram fina!

#7 - - Annika:

Huvudsaken är ju att den smakade bra. Det är faktiskt inte så lätt att få dem fina. Vilken underbar Hibiskus. Ha en fin helg. Kram

#8 - - ✫ Fru Eriksson:

Säkert riktigt god rulltårta :)
Härligt foto på Banana Split & blomman/Kramen

#9 - - ansepanse:

stackars Jane, men vet du, det är smaken som räknas på bakverk, inte utseendet
min första tanke var, vem tar hand om hibiskusen nu när de far till Mallis och är borta så länge
Sv: jag längtar inte efter snön, vill heller inte ha så här kyligt som det är nu, + 2 grader, det gör det hela väldigt rått
kramen fina <3

#10 - - Mia:

Huvudsaken den smakar gott säger jag :-D (som inte kan baka alls och har en mamma som är super-duktig, rättvist eller not!!)

Ha det bäst, massa kramar från numera Vällingby-bon Mia ♥

#11 - - amanda :

ja, Jane, slösa inte din energi att baka en rulltårta, hihihi...det finns ju andra roligare saker att göra !
kramar och ha en jättefin kväll !

#12 - - Astrid Binnerstam:

Heder åt dig som förmår stoltsera även med dina misslyckanden.
Kramar från Astrid. Kram till Johan också.

#13 - - Freja:

Huvudsaken är ändå hur det smakar, inte hur det ser ut... Sonen gjorde en rulltårta för ett tag sedan och det där med att rulla ihop den fint var inte alls lätt! Men det blev ändå gott!

#14 - - Maria:

SV: Ja det känns riktigt spännande med lägenheten. Får hoppas att turen är på vår sida.
Kram Maria

#15 - - camilla:

Rulltårta är nåt jag aldrig har bakat.
Jag är rädd att jag inte kan rulla ihop den.
Jag ser ju att det kan vara rätt så svårt ;)
Men den kan ju vara god ändå :)
Vilken vacker färg på blomman!
Kram!

#16 - - countrylivingintheciity.blogg.se:

Ja rulltårta verkar ju vara jättesvårt att göra. Min mamma försökte flera gånger när jag var ung men lyckades aldrig så jag har inte vågat försöka ens :)
Bra att du har fått tid med bloggen nu!
Kram sötnos!

#17 - - Veiken:

Hahaha! Jag är precis som du. Ingenting lyckas när det gäller bakning. Rulltårta är värdelöst. Jag har gett upp för länge sedan! :( Kramar

#18 - - Eva`s blogg:

kikar in & önskar dig en skön söndag massa kramar

#19 - - TantGlad:

Hej vännen. Tittat in och ser du bakat rulltårta. Huvudsaken att den vart god i allefall, inte lätt det här med bakning inte hehe.
Önskar dig en jätteskön söndag nu, och ny vecka. Söndagskramar från mig.

#20 - - Micke:

Smaken är viktigare än utseendet. :-)

#21 - - Marie:

Fina bilder precis som alltid :)
Jag har bakat rulltårta kanske en gång för 20 år sen, minns inte hur det gick men eftersom jag aldrig gjort om det så var det troligen mindre lyckat. Ha det fint!
Kram /M

#22 - - Therese:

Oj rulltårta har jag inte ätit sen jag var barn! Jag hade nog inte heller fått till någon snygg! Kram på dig!

#23 - - Linda Rö:

Kikar in och önskar dig en underbar onsdag och en härlig advent..
Kram

#24 - - Krönikören:

Men den var god och det var väl ändå huvudsaken. Jag har gjort rulltårta några gånger, för många år sen, och det är inte helt lätt med rullningen. Men det är något speciellt med hembakt.

Kram

#25 - - fialia:

Huvudsaken e ju att det e gott, (man kan ju blunda o tugga) hahahaa
ha de Fia

#26 - - Mimmi:

Hej söta du.
Rulltårta var nog det enda jag lyckades baka som ung. Nu har jag inte provat dock... Kram

#27 - - Eva`s blogg:

kikar in & önskar dig en ljuvlig julig härlsning :) kramar

#28 - - Millans Värld:

Smaken är väl viktigast och den smakade ju gott.
Vilken vacker blomma!
Kram

#29 - - kort:

Puss och kram min älskade syster ♥ och en härlig första advent önskar vi er ♥

#30 - - Anonym:

Önskar dig en underbar 1 advent min fina vän :) ta hand om er kramen

#31 - - Ergo Sum:

*ler* Ja du, det där med rulltårta är inget jag försöker mig på! Du har ju ändå varit ihärdig med 50 försök! En annan hade nog gett upp efter ett par… Hoppas du har det väl fina Jane! Och att du får en fin vecka! Kramar

#32 - - Eva`s blogg:

kram till dig fina vän

#33 - - envingad:

Ja dom där rulltårtorna är inte lätta att tas med :) men tur dom blir goda i alla fall.. går ju att göra bakelse av dom. kramisar

#34 - - Paula´s Blogg:

Hoppas att du får en fin vecka!

kramen

#35 - - kort:

HALLÅ......Nu är jag trött på din "trasiga" rulltårta....vill se dina härliga adventsbilder =) Pöss och kram syrran ♥♥

#36 - - countrylivingintheciity.blogg.se:

Nä, nu har det snart gått en månad! Nu får du komma tillbaka! ;)
Kram!

#37 - - Eva`s blogg:

hej hopp vännen ...hoppas du har det bra o handlar klappar o fixar inför julen ta hand om dig kramen

Till top