Dramaten och Påsk !!!

Allmänt / Permalink / 45
Påsken har varit fantastiskt bra !
På Onsdagen så var vi på dramaten med våra vänner. Dom bjöd oss på en fantastisk föreställning som heter Chéri.
Pjäsen utspelar sig i 1920-talets Paris. Champagnen flödar, människorna är vackra och allt är till salu. Den framgångsrika kurtisanen Léa ska fylla femtio och stretar envist mot sitt åldrande. Och Chéri, hennes tjugofemårige skyddsling och älskare, bryr sig inte ett smack om framtiden. Han trivs i deras lyxigt sammetsinredda bubbla, där Léa lär ut allt hon kan. Men när Chéris riktiga mor bestämmer att det är dags för honom att gifta sig med den unga Edmée och äntligen bli vuxen kommer verkligheten i kapp både Léa och Chéri. Var deras relation så lättsam som de trodde? Kan de verkligen leva utan varandra?
 
Jag tycker att den var kanon!
 
Sedan så har vi varit hos mormor och morfar och farmor och farfar och barnens kusiner var ju oxå där såklart.
Den här lilla grodan heter Polly och det bästa med alltihop är att jag skall få låna henne när hennes mamma och pappa kommer hit och gör storstaden osäker. Hoppas att dom gör det i flera dagar. Haha
Tiden bara rinner iväg när man har med små goozpluttar att göra!
Här sitter min yngsta dotter och påskpysslar med sin söta kusin. 
Och här har vi den äldsta dottern som gozar med sin pojkvän i soffan.
Den här JÄTTE FINA Påsktårtan har min mans syster gjort och den var sååååååå god så det liknar ingenting. 
Det var likadant med min svärmors enormt goda kakor med smörkräm mellan. Mmm...
Nu är det så att jag fick alla kakor som blev kvar men givetvis så glömde jag dom på köksbänken. Grrr.
Det var lite från min påsk!
 
Kramar i massor / Jane
 
 
 
#1 - - Paula´s Blogg:

Du verkar ha haft en skön påskhelg hittills! Snart slut, imorgon än. Vi ska till syrrans på kalas imorgon!
Ha en fortsatt bra helg!

Kram

#2 - - Ida Edström - Östersunds näst största blogg.♛:

fina bilder!

#3 - - Eva:

Åh va mysigt trevligt med både vänner o hemma med massa gottit :) och lilla babyn såå söter låter som du haft en underbar påsk fina Jane :) ta hand om dig o ha en fortsatt go kväll kramen å kramen

#4 - - junitjej:

Tårtan ser väldigt god ut!

#5 - - Linda Rö:

Verkar som en underbar påsk..
Ha en underbar vecka.... vännen
Kram

#6 - - Synskadad fyrabarnsmamma :

Det där låter som du har haft en toppenhärlig påsk! Många goda minnen kom fram när du berättade om pjäsen som du har varit och sett... Det var länge sedan jag var på teater... jag hoppas också att föräldrarna är borta flera dagar :) Vilka smaskiga godsaker mmm. Ha en fortsatt skön söndag många våriga kramar till fina du

#7 - - Freja:

Härliga bilder på alla fina barn i olika åldrar. Och kakorna skulle jag gärna smaskat på!

#8 - - Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma:

Kul med teater och vilka smarriga kakor och tårta du fått äta. Ser ljuvligt gott ut.

#9 - - Micke:

Det ser ut som du haft det hur bra som helst! :-)
sv:
Detsamma till dig! :-)

#10 - - Tina:

Härligt att fira påsken med nära o kära, äta gott o bara vara. Sötaste lilla groda jag sett. Ha en fortsatt härlig påskhelg. Kramisar Tina

#11 - - Kort:

Babyfrossa av längtan här efter att ha sett söta, goa Polly ♥ Så härliga bilder från er påsk ♥ kramar i massor =)

#12 - - dianasdrömmar:

Mysigt ni har det stor kram Diana

#13 - - TantGlad:

Så mysigt allt Låter. Önskar dig en fortsatt jättefin måndag och en ny och fin vecka.
Varma kramar från mig!

#14 - - || mannen som kan prata om hundar ||:

Det där såg riktigt gott ut! :)

#15 - - Följ vår resa från tankar till färdigt hus:

Låter riktigt mysigt :D

#16 - - fialia:

Låter som ni haft det trevligt, vilken liten going du har där.
ha de Fia

#17 - - countrylivingintheciity.blogg.se:

Vad fina foton! Och vad kul att få gå på Dramaten! Där har jag aldrig varit men det ser hlt klart ut som något jag skulle gilla ;)
Den där chokladtårtan! MUMS! Jag älskar allt som är syndigt och gott!
Hoppas att du mår bra och vad härligt måste jag säga igen att plippen inte var något farligt. Stor kram snygging!

#18 - - Eva`s blogg:

Hej vännen ..ja filmen var helt ok men inte super men den spegalr deras olika problem o en mamma som skall fylla år :) nu skall jag bara njuta av att slippa jobbet imorgon ha en go kväll finaste du kramen

#19 - - Veiken:

Härlig helg du har haft! Jag älskar att gå på teater och är det en bra pjäs, är det dubbelt lyckat!
Bäst av allt är väl lilla Polly kan jag tänka mig! :) Kramar

#20 - - Marie:

Vilken härlig påsk :)
Kramar /Marie

#21 - - Synskadad fyrabarnsmamma :

Hej Jane! Vill bara önska dig en fortsatt trevlig kväll :) Många kramar till fina du

#22 - - Fnulan:

Fina varma och kärleksfulla bilder! Som hela du! Låter som en fin påsk! Puss

#23 - - camilla:

Låter som du haft en kanon påsk.
Synd att du glömde kakorna. Dom såg sååå goda ut.
Kram!

#24 - - Eva`s blogg:

kikar in & önskar dig en härlig dag finaste du kramen

#25 - - Hörni!:

Vad mysigt du har haft det! En sån söt liten Polly, jag förstår att du vill rå om henne. :)
Kram

#26 - - ansepanse:

vilka härliga bilder från din fina påsk, vilken fin teaterkväll :)
Sv: här är det också väldigt kalla nätter och hyfsat varma dagar, inte så där jätte men ändå rätt sköna dagar
bamsekramar vännen

#27 - - Paula´z Värld:

Hoppas att du har en bra tisdag!
Här blir det att åka iväg kl 14 tiden...handla mat o vattengympan :)
Kram på dej

#28 - - bara anna :

Så fina bilder på dig och liten Polly, gulligt namn förresten.
Mysigt ni ser ut att ha det i vardagsrummet, hemtrevligt.

Må så gott!

#29 - - Gogummans mamma:

Den bilden då Polly å du ligger å tittar på varandra.... myyyyyyyyyyyyyyyyyys!!!! :)

#30 - - Eva`s blogg:

kikar in och hoppas du har det super :) njut av dagen Jane å kram kram

#31 - - Synskadad fyrabarnsmamma :

hej Jane! Vill önska dig en fin och solig dag :) Sköt om dig många kramar från Tyresö

#32 - - Paula´z Värld:

Hoppas att du har det härligt. Visst är det fint med våren?

Kram

#33 - - Synskadad fyrabarnsmamma :

Godmorgon tjejen! Hoppas att allt är bra med dig och ha en jättefin och solig torsdag :) Många kramar till fina du

#34 - - Alice - bilderbyalice:

Hejhej, jag har en tävling där man kan vinna valfri vara för max 150:-. Du hittar inlägget här: http://bilderbyalice.se/2013/march/tavling-vinn-valfria-varor-2.html#comment
Massa förlåt om du inte gillar sånahär kommentarer & har en bra dag!

#35 - - Emi:

Åh mumsigt :D
sv: hehe jo våfflor är gott :D men jag själv äter det alldeles för ofta så jag har tröttnat!! haha

#36 - - Eva`s blogg:

God morgon finaste vän...hoppas allt är bra & du får en ljuvlig fredag med massa gott, l'ste om att Maria o Mindy blivit ovänner o att Mindy nu sett sidor av Maria som hon inte trodde fanns....där ser man eller hur :/ njut av dagen o ha det kram å kram

#37 - - Eva`s blogg:

skall lägga in bild på mössan som kom igår för jag har lovat dig en om du vill ha den så klart ..kramen

#38 - - Synskadad fyrabarnsmamma :

Haha jag blir lika glad varje gång jag kommer in på skrivfältet :) Jag vet inte om det är bara jag som för upp skrivfältet direkt för jag ser inte komentarerna som brukar komma fram först och sedan får jag pila ner längst ner innan jag kan skriva... Så här borde det se ut på alla bloggar :) För det ska väl vara tillgängligt för alla haha ;) Ha en fortsatt jätteskön fredag med mycket sol. Många kramar Carina

#39 - - Fina Frun :

Åh den föreställningen skulle jag vilja se!

#40 - - Paula´s Blogg:

Hoppas att du mår bra, fina Jane ! Och att du får en härlig helg!
kramen om

#41 - - Eva`s blogg:

God morgon finaste vän...vill önska dig en skön lördag ta hand om dig å kramen

#42 - - Mia:

Hade skrivit massor o så försvann allt in i cyberspace...
Underbar pjäs på Dramaten Du har sett, vacker miljö. intressant story och bra skådisar. Varit där en gång och sett Persbrant, den var lyysande och han ägde så klart scenen tillsammans med Maria Bonnevier. Julie såg jag.
Du verkar ha haft en underbar påskhelg tillsammans med Dina nära o kära precis som jag hade det i underbart vackra Dalarna. läste att din plopp var ofarlig, viken härlig känsla det är när man får det beskedet, jag vet precis vad du talar om. Många aprilkramar till finaste J . Var rädd om Dig o ha en mysig helg ! Mia

#43 - - countrylivingintheciity.blogg.se:

Trevlig helg snygga Jane <3

#44 - - Dragana:

Den tårtan ser verkligen jätte god ut! =)

#45 - - sofia:

härligt med bebisar, och Polly var otroligt söt!! Får man fråga varför du opererades? Och sen undrar jag om du vill hjälpa mig? :) kan lägga till dig på bloglovin eller kanske att du vill att jag ska göra något annat för dig? Det är så att min lilla dotter är i final och har chans att hamna på ett omslag för tidningen 'vi föräldrar'. Det är hon och 19 andra bebisar som är i final så hon behöver många röster. En liten röst hjälper henne ett steg närmare och skulle vara så tacksam om du ville rösta och hjälpa oss! Vinner hon blir det ett minne för livet och tidningen kommer hamna i hennes minneslåda! För att rösta måste man vara inloggad på facebook i en annan ruta och det tar inte ens en halv minut att rösta. Kram på dig och tack på förhand!
länk: http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/Omslagschansen-andra-omgangen/omslagstavling-viforaldrar/7

Till top