TUMMEN UR !!!

Allmänt / Permalink / 45
Nu ! Äntligen så har jag fått tummen ur och tänkte plita ner lite.
Den här sommaren har ju varit fantastisk vad det gäller vädret och vi har fått massor gjort ute i torpet.
Mina daturor (änglatrumpeter) växer så det knakar i år... 
Det är stora träd ...Över två meter höga.
Det här är en vit och mångdubbel datura 
Och jag har så mycket vindruvor så jag vet inte vad jag skall göra med dom. 
 
Mina döttrar har börjat skolan igen och tycker att det känns bra.
Min yngsta har varit i Barcelona och London i sommar och min äldsta i Frankrike...
Och jag tror att dom är mer än nöjda med denna sommar.
 
Vad det gäller mig själv så hade jag trott att jag skulle må mycket bättre än jag gör efter operationen jag gjorde i våras. 
Men det blir nog en till operation i höst eller vinter. 
Så lite tråkigt tycker jag nog att det är just nu.
Jag lovade mig själv att inte ha så stora förväntningar efter operationen men kunde väl inte riktigt hålla det. Suck...
 
Mina föräldrara har varit hos oss mycket i sommar, min pappa har dragit in och fixat elen i hela huset så nu lyser det så jätte fint överallt.
Här sitter dom och tar en välunnad kaffepaus i mitt torpkök.
Det var lite från mig.
Kramar i massor / Jane
 

 
 
 



#1 - - Pia - Kakaobönan:

Kul med ett litet livstecken från dig!
Kul att det går framåt med byggandet och vilka fantastiska Änglatrumpeter!
Synd att du inte mår bättre...
Kram Pia

#2 - - Mimmi:

Vackert med sommar! Kram på dig

#3 - - Gogumman:

Kul med en uppdatering :-) Fina blommor!
Önskar du kunde få må bättre!! Kram

#4 - - Hörni!:

Härlig sommar du har haft, men så synd att inte operationen lyckades. Elles så tar det kanske tid att läka? För mig tog längre tid än normalt, men till slut blev det bra.
Kram

#5 - - camilla:

Åååå så vackra Trumpeter. Jag har två men inte en knopp så långt ögat kan nå:(
Bättre lycka nästa år...kanske ;)
Kram!

#6 - - Eva`s blogg:

Hej vännen...vilka härliga bilder trist med en op till du kan gärna skicka mail :) om du vill fina föräldrar du har o mysigt har du det förstår jag ta hand om dig massa kramar

#7 - - Eva`s blogg:

Hej vännen...vilka härliga bilder trist med en op till du kan gärna skicka mail :) om du vill fina föräldrar du har o mysigt har du det förstår jag ta hand om dig massa kramar

#8 - - ✫ Fru Eriksson:

Härligt att "se" dig!
Waoo så otroligt vackra Änglatrumpeter & Vindruvor - Mumms :)
Näe,så tråkigt att du inte mår bra & att det ev blir fler Op,det är aldrig roligt men..Håller mina tummar för dig/Kramar Annmi i sensommarsolen

#9 - - kort:

Sötaste, goaste syster ♥ ♥ så kul att se lite bilder och höra från dig även här på bloggen =) Underbara blommor du har och det är verkligen synd att vi inte bor närmre varandra för jag hade gärna mumsat i mig några av dina fina druvor ♥ Så synd att du inte fick må bättre efter operationen =`( Då får vi hoppas på nästa istället. Dunderkramar i massor ♥ ♥ ♥

#10 - - Annika:

Tråkigt att höra att operationen inte var helt lyckad. Trist! Wow vilka växter du har. Du måste verkligen ha gröna fingrar. Ha en fin kväll. Kram

#11 - - Astrid Binnerstam:

Trist att det inte blev riktigt lyckat med operationen, men ge inte upp. Ibland måste det till mer än ett ingrepp, innan resultatet går att leva med. Från det ena till det andra, så har jag aldrig sett en vit, mångdubbel datura tidigare. Helt underbar! :-D Kramar!

#12 - - TantGlad:

Duktig pappa! Så många fina blommor och bilder du har. Jag tror allt blir så bra ska du veta.
Vad roligt att du skriver några rader så man vet hur det är med dig. Har tittat in lite nu och då!
Kramar i massor goa vän!

#13 - - shadaim12:

Låter som du haft en helt underbar sommar.
Jag bara älskar ditt torp, det ser så mysigt ut att jag bara vill gå rakt in i bilden :P
kram

#14 - - Mia:

Åhh önskar Dig snabb bättring J o hoppas Du njuter ute i ditt vackra torp o att Du får hem fina tjejer ;-)
Många varma augusti
kramar Mia

#15 - - Linda ♥:

Vad är det för operation du har gjort? :/ StyrkeKram <3

#16 - - Freja:

Åhh, så glad att höra ifrån dig, jag har saknat dig! Men så synd att det inte blev bättre efter operationer, hoppas att de kan fixa till det med nästa operation!

#17 - - Veiken:

Vilka fantastiska bilder du visar på dina änglatrumpeter och vindruvor! Det visar att sommaren har varit kanon. Jag förstår att du trivs i ditt torp. Tyvärr går tiden så fort, men det känns skönt inför vintern att tänka tillbaka på sol och sommar! Tråkigt att du inte blev helt bra, men jag hoppas att dom kan hjälpa dig så du blir fullt frisk! Många kramar!

#18 - - ansepanse:

vad roligt att höra ifrån dig igen Jane :) vilka gröna fingrar du har, verkligen, härligt att få ha sina föräldrar på besök
så ledsamt att operationen inte gick som förväntat :( är ledsen för din skull <3
Sv: jo, operationen gick bra för mamma
bamsigaste kramarna till dig <3

#19 - - dianasdrömmar:

Åh, hoppas du mår bättre snart Jane stor kram Diana

#20 - - Maria:

Vad mysigt ni verkar haft det . å vilka vackra blommor.
Stor kram
// Maria

#21 - - Emelie Petersson:

Åh, vilka vackra änglatrumpeter du har :-) Såå vackert! Tack snälla för dina rara ord i min blogg :-) Ha en trevlig kväll! Kram

#22 - - Tina:

Så glad att höra något från dig, men så trist att inte operationen lyckades fullt ut o förhoppningar går i kras. Förstår din känsla så väl eftersom jag själv varit med om samma sak. Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att nästa operation får dig att må bättre. Skönt att du har kunnat njuta av sommaren o lägga fokus på din fina trädgård, precis vad man behöver när man har värk, göra sådant man tycker är roligt för att åtminstone för en liten stund "glömma" det onda. Ha det bäst vännen o kramisar till dig. Tina

#23 - - Susanne P:

Det var roligt att höra från dej men tråkigt att du inte känner dej riktigt kry.
Men oj, oj, oj vilka Änglatrumpeter!!!!! Gissa om jag är lite avundsjuk på dem!!!! ;)

Kram

#24 - - Micke:

Welcome back! :-D
Trist med operationen, men du får inte ge upp hoppet!
sv:
Ja, det började illa, men blev bättre sen. :-)

#25 - - Ergo Sum:

Vad kul att höra av dig Jane! Och vilka vackra foton! Mindre roligt att höra att du inte mår väl... Hoppas innerligt att det kommer att kännas bättre snart! Kramar

#26 - - Linda ♥:

Jaa, känns så bra! Ska bli så himla roligt, har väntat ett tag på det nu ;) Skönt att det snart är dax <3

Vad tråkigt att höra =( Vet inte själv hur det är, men smärta är inte kul att leva med i någon form. Hoppas verkligen att den andra operationen hjälper för dig <3 Styrkekramar

#27 - - || mannen som kan prata om hundar ||:

Vad härligt att ha egna vindruvor! :)

#28 - - hellevi:

jag letade efter änglatrumpter och så fick jag upp på denna
sida,
och här såg jag mina "gamla bekanta", som du Jane, kort, Eva, Freja,
ja, världen är liten,
har inte hunnit läsa så mycket här, men ska nog göra det senare...
önskar dig en god kväll, njut av kvällen, hälsningar från : hellevi före detta marilena,

Svar: Vad kul att du tittade in (Marilena) Jag har saknat dig så och det vet jag att många andra har gjort oxå.Kramar i miljoner vännen och hoppas att du börjar blogga igen. / Jane
Jane

#29 - - Paula´s Blogg:

Så kul med ett livstecken från dej :) Härliga sommar :)
Synd att du inte mår bättre...

Ha en fin helg!

Kram från mej!

#30 - - Therese:

Hej på dig, kul att du dykt upp igen! Vilka fantastiska blommor och druvor, helt otoliga! Ha det gott, kram

#31 - - Therese:

Hej på dig, kul att du dykt upp igen! Vilka fantastiska blommor och druvor, helt otoliga! Ha det gott, kram

#32 - - Synskadad fyrabarnsmamma :

Välkommen tillbaka Jane jätteroligt! :) Visst har vi haft en helt fantastisk sommar i år! Härligt att du har fått in elen vad snällt av din pappa. Hoppas verkligen att nästa operation blir mer lyckad och att du Jane får den till hösten. Kramar i miljoner till fina Jane Carina

#33 - - Viveka:

Trevlig Helg!
Kram från Viveka

#34 - - Paula´s Blogg:

Ha en underbar helg, finaste Jane !

Kram,kram

#35 - - fialia:

Det måste ha varit underbart ute i torpet i sommar.
Så synd att du inte mår ok, vi får hoppas att det blir bra,
ha de Fia

#36 - - Linda Rö:

Skönt att höra ifrån dig men tråkigt att läsa att du inte är 100 trots operationen...
Stor kram till dig från mig....

#37 - - countrylivingintheciity.blogg.se:

Vad fint ni har det! och vad underbart det är med torp. Lillkillen bad till gud en kväll: tack Gud för att vi fått ett hem (och så är det bara en liten stuga med separett) men finns det kärlek så finns det nog hemkänsla. Kram på dej snygga Jane!

#38 - - Synskadad fyrabarnsmamma :

Hej Jane! Hoppas att allt är bra med dig och vill önska dig en jättefin tisdag :) Många kramar till dig Carina

#39 - - kort:

Kommer in och kramar om dig, mina tankar är hos dig det vet du ♥ ♥ ♥ kramar i massor ♥ ♥ ♥

#40 - - Fina Frun :

Vad fint ni har det i torpet! Men vad synd att operationen inte gav bättre resultat... kram!!

#41 - - Eva`s blogg:

Åh nu kommer jag in här har installerat google chrome nu :) hoppas allt är bra med dig vännen kramen

#42 - - envingad:

Men vad avis jag blir på din änglatrumpet och vindruvor!
Underbart!! Själv fick jag slänga min tomatplanta för det ville inte riktigt men jag antar att jag bor lite väl långt norrut så det är därför.
Härligt att du har kunnat vara i ditt lilla torp nu när sommaren varit så underbar på alla de vis. Tråkigt dock att du inte mår bra ännu efter operationen.. hoppas det blir bättre så det går att göra nåt åt.
varm kram ♥

#43 - - kort:

Nå nu tycker jag allt att tummen har fastnat igen ;) Mer härliga bilder från torp och din vardag önskas ♥ ♥ kramar i massor min kära syster ♥ ♥

#44 - - fialia:

Jane. tänker på Dig ibland, hoppas att du mår bra.
kram Fia

#45 - - Emelie Petersson:

Sv: Åh, tack snälla du :-) Ja, det är så mysigt med hösten och vintern :-) Kramar :-)

Till top