AKUT TANDLÄKARE OCH LITE MERA MAMMA !!!

Allmänt / Permalink / 32
I Lördags så var jag min man och döttrarna ute på stan och handlade det sista inför min mammas födelsedag.
Vi köpte lite segt godis och mös i vårvärmen. Helt plötsligt så får jag något konstigt i munnen som känns som en spik eller någonting liknande.

Först så trodde jag att det var något som låg i den sega skumgodisen. Men sådan tur hade jag inte!
Det var ett sorts stift som håller upp min ena hörntand. Hua!!!
Så det var bara att ringa tandakuten och jag fick tid på en gång hos en fantastisk ung och trevlig kille på Sveavägen.
Han fixade och trixade med tanden i över en timme och det blev hur bra som helst. Sedan så frågade min ena dotter om han kunde slå en titt på hennes tänder och det gjorde han. Han hittade givetvis ett hål som han lagade på plats.
Och nu till det bästa av allt... Jag trodde att det här kommer ju att kosta skjortan. Men icke! 120 kr fick vi betala.
Nu är ju mina döttrar inte tillräckligt gamla ännu så att dom måste betala för tandvård.
Men det är ju helt otroligt att han bara tog 120 kr för allt han gjorde med mig.
Så nu har våran familj fått en ny och fantastiskt duktig tandläkare.

Min mammas 80:årsdag blev kanon fin och jätte trevlig.
Här står hon med sin absolut bästa väninna som hon har känt i nästan hela sitt liv.
Den rosa klänningen hon har på sig gifte hon sig i för ca 40 år sedan. Kul att hon fortfarande kan ha den.
Festen var jätte trevlig och jag fick träffa människor jag inte sett på 30 år minst. 
Jag var så uppslukad av alla människor där så jag glömde ju att ta kort på alla maträtter det bjöds på.
Men förrätten tog jag bild på i alla fall. Haha
Sedan så tog jag kort på lilla Mille min syster Kort:s barnbarn som gjorde den mest underbara hårdmacka åt mig jag någonsin ätit.
Det var så mycket härligt gott extrasaltat smör på så det hade nog räckt till hela bordet. Haha
 
Nu vill jag önska er en jätte fin vecka och en härlig Valborg...
Kramar i massor / Jane
 
#1 - - Kort:

Vilken underbar dag det var och det är alltid så kul då vi syskon träffas ♥ Blev verkligen IMPONERAD av priset hos tandläkaren, när jag träffar en tandläkare brukar det alltid bli fyrsiffrigt =/ kramar i massor, saknar dig redan

#2 - - Mimmi:

Trevlig valborg på dig finaste Jane. Kram

#3 - - Dragana:

Åh, vilket bra pris du fick!! Tandvård är så hemskt dyrt!! :/

(Svar: Sov så gott du också!)

#4 - - dianasdrömmar:

Du lyckades nog charma honom ordentligt :)kram Diana

#5 - - || mannen som kan prata om hundar ||:

Ah, sånt är aldrig roligt!!

Hoppas att du får en trevlig valborg!

#6 - - browneyedgirl:

För det priset är det till och med helt okej att gå till tandläkaren. Tur dom fixade det åt er =) Hoppas du får en härlig valborg sötis.
Kramen

#7 - - camilla:

Wow...det var mig en billig tandläkare. Kan tänka mig att du går dit igen om nåt händer med dina tänder.
Vilket kalas! Kan tänka mig att din mamma var nöjd med dagen.
Kram!

#8 - - Paula´s Blogg:

Härligt :)Tandläkaren ja, charmade du honom ;)
Önskar dej en trevlig Valborg!

Kram

#9 - - ✫ Fru Eriksson:

Trist med tanden,men såååå härligt med din mamms :)
Ha en fin dag/Kram

#10 - - Eva`s blogg:

åh va skönt att det löste sig, annars är det dyrt som poker ju hi hi du är såå lik din mamma Jane ;) fina ...önskar dig också en ljuvlig valborg o tusen kramar till dig

#11 - - Hörni!:

Härligt med fest! Vi ska ha 75-årskalas här på lördag, för min pappa. Ska bli kul det också. :)
Kram

#12 - - Ergo Sum:

Åhhh , jösses vilken tandläkare!!! Stor bonus till honom. *ler* Och vilken trevlig fest - din mamma är jättefin!
Hoppas du också får en förträfflig Valborg!
Kramar

#13 - - Följ vår resa från tankar till färdigt hus:

oJ, vem har du som tandläkare? Kanske någon du kan rekommendera som är så billig och bra? :D

#14 - - ansepanse:

det var otroligt billigt, synd att vi inte bor närmare Stockholm, för då hade han fått en patient till :) vilka trevliga bilder från din fina mammas 80-årskalas :)
en trevlig valborg till dig också finaste Jane
kramar

#15 - - Linda Rö:

Ha en underbar valborg och roligt att din mammas dag blev så bra..
Stor kram

#16 - - Tommy:

SV: Verkligen!

Det enkla kan vara så gott!
Ha en fin valborg fina!

#17 - - Veiken:

Klona den tandläkaren och skicka hit honom GENAST! 120 spänn, jösses!
Ha en underbar Valborg! Vårkramar!

#18 - - TantGlad:

Haha gillar tandtroll Bilden och den Fina Bilden på din mamma. Fin dikt.
Tittar in och önskar dig en jättefin valborg.
Varmaste kramen från mig och ha en toppenkväll.

#19 - - TantGlad:

Haha gillar tandtroll Bilden och den Fina Bilden på din mamma. Fin dikt.
Tittar in och önskar dig en jättefin valborg.
Varmaste kramen från mig och ha en toppenkväll.

#20 - - Maria:

Låter som en helt fantastiskt dag :) Härligt att träffa nära och kära..
Stor varm kram
// Maria

#21 - - Micke:

120:-!!! Det var verkligen ett bra pris!!!! :-D
Nu är det så sent att jag önskar Glad första maj istället!

#22 - - Eva`s blogg:

kikar in & önskar dig en skön 1 maj finaste vän kramar i massa

#23 - - Tina:

För det priset skulle jag gå till tandläkaren minst en gång i månaden..skönt att han fixade tanden för fy för tandvärk. Vilken härlig fest det blev för mamsen. Hoppas du haft en härlig helg. Kramisar Tina

#24 - - Eva`s blogg:

ha ha du är för go du nä det är lugnt skall sälja dom synd att bara ligga :) har köpt tavlor på väggen där dom skulle sitta från början ..ha en ljuvlig dag finaste kramen

#25 - - Viveka:

Hej Jane.
Oj vilken bra och billig tandläkare.
Kramisar
Viveka

#26 - - svea ~ maviedesvea ★:

HAR DU LUST ATT VARA MED I VECKANS BLOGG?
- http://maviedesvea.blogg.se/2013/april/vinnaren-ny-omgang-2-3-4.html#comment

Ledsen om du inte gillar sånnahär kommentarer.

#27 - - Therese:

Inte möjligt att kvinnan i rosa är 80!!! Fantastiskt! Ser gott och trevligt ut jag är helt imponerad av tandläkarpriset! Kram

#28 - - Viveka:

Hej goa Jane.
Vaxholm är underbart vackert!
Min man är allergisk men klarar av Kineserna bra, de ligger till och med under samma täcke, inte en susning av allergiska symptom.
Kineser är frusna av sig och vill gärna ha kroppskontakt så räkna med vovven som nattgäst i sängen. De har inget underhudsfett.
Trevlig Helg!!!
Ååå kramisar.

#29 - - countrylivingintheciity.blogg.se:

Vad söta de är ihop din mamma och hennes vännina <3
Och vilken ur att ni hittade en både trevlig OCH billig tandläkare! Det är inte lätt, fniss fniss
Och på sveavägen känner jag någon som jobbar.. erhm hehe ;)

#30 - - Emmy:

Vilket trevligt pris du fick betala, det är ju jätteroligt! Min mamma har fått betala nästan en tusenlapp för någon enstaka undersökning vilket är helt vansinnigt haha...
Åh vad kul att se en vänskap som varat så himla länge. Hoppas jag också kan behålla en vän i flera decennier :) Jättefina bilder förresten!

#31 - - Micke:

Ha en riktigt bra helg!!! :-)

#32 - - Fina Frun:

Vilken fin dag din mamma fick :)
Och den där tandläkaren ska du hålla hårt i, wow!

Till top