BEGRAVNING !!!

Allmänt / Permalink / 34
Nu har det gått ett tag igen. Men jag har haft fullt upp med både det ena och det andra.
Min biologiska pappa har gått bort.
Vi hade absolut ingen kontakt med varandra. Och jag har många gånger tänkt att jag skall höra av mig till honom, men tyvärr så hann jag aldrig göra det.
Nu finns det ju sällan positiva saker med begravningar! Men jag fick träffa mina småsyskon igen och det var positivt. Vi har inte träffats på över 25 år. Vi blev väldigt rörda allihop av att ses igen. Dom hade tre barn vardera och fyra av dom var i mina döttrars ålder. Jätte kul för dom att få sex nya kusiner.
Jag skall ta med mina barn nästa gång vi åker dit vilket blir om någon vecka eller så.
 
Om ni tycker att det låter konstigt eller krångligt vad det gäller mina familjeförhållanden så förstår jag det.
Men jag  och mina familjemedlemmar är vana vid att det är så här.
Och det är inget vi kan göra något åt. 
 Min pappa som jag ser som min pappa lever och mår bra. Jag hoppas verkligen att det inte händer honom någonting för han betyder väldigt mycket för mig...
 
På vägen hem så åkte vi förbi huset som vi hade som sommarställe förut och där mina barn har vuxit upp.
Jag smygfotade huset och den ena flygeln.
Vad jag inte kom ihåg var hur fint det var runt om.
Tänk vad många gånger jag har stått på den här platsen och aldrig reflekterat över att det var så vackert. Jag ville nästan inte åka därifrån. 
Hemmablind heter det väl.
 Sedan så vill jag tacka finaste Eva som har skickat mig ett jatte fint öga ifrån Naxos Som skall ge mig tur i livet och hålla tråkigheter borta. TACK finaste http://evasblogg.blogg.se/ !!!
 
Kramar i massor alla fina / Jane


 
 
 

#1 - - Freja:

Åhh, begravningar är jobbiga, även när det handlar om någon en kanske inte haft så nära kontakt med. Tur att det kom något positivt ut av det i alla fall. Och så vackert det är där vid vattnet, otroligt fint! Och fina Eva, jag fick ett döskallearmband med ett öga på som bonus!

#2 - - Linda ♥:

SV; Ja det ska bli jätte roligt att få upptäcka det landet lite :) Förhoppningsvis inte för sista gången!

Tråkigt att läsa, styrkekramar till dig <3

#3 - - ✫ Fru Eriksson:

Alla har vi olika relationer & olika anledningar - Jag förstår,ändå trist med begravning :(
Waooo Otroligt vacker plats du står på & så fina foto/Kramar Annmi

#4 - - Astrid Binnersam:

Man får acceptera de familjeförhållanden som erbjudits, och göra det bästa av situationen. Det går ju inte att backa bandet. :-/ Kramar!!

#5 - - dianasdrömmar:

Stor kram till dig fina Jane/Diana

#6 - - shadaim12:

Styrkekramar till dig <3

#7 - - tess:

Vi har också konstiga relationer i våran familj... i princip inga alls

#8 - - Paula´s Blogg:

Hej på dej finaste!
Begravningar är inte kul....jobbiga! Mats´morbror har dött o det är begravning fredagen 20 sept....
Jättefint vid vattnet :)
Sköt om dej!

Kramen

#9 - - TantGlad:

Begravningar är aldrig kul.
Så vackra bilder där du drömmer dig bort, och visst blir man hemmablind många ggr. Du visar ju så vackra bilder där du står så vackert och blickar ut över vattnet att man blir tårögd.
Sköt om dig, och vi alla har våra familjeförhållanden och inget är konstigt, för vi alla har och lever ju olika liv.
Kraaam finaste jane, ochDU........Villken snäll vän i eva du har.

#10 - - fialia:

Men så fint där är, kul för dina barn att få träffa kusiner även om det var under tråkiga omständigheter.
ha de Fia

#11 - - ansepanse:

begravningar ger ju oss lite annat perspektiv på livet, får oss att tänka efter lite, vad som är viktigt här i livet
vilka underbara bilder och du har så vackert hår Jane
massor av kramar <3

#12 - - Hörni!:

Det är nog vanligare än man tror att ha knepiga familjeförhållanden. Men så härligt att ni syskon fått kontakt igen!
Kram

#13 - - Mimmi:

Jag hade ingen kontakt med min biologiska far. jag fick veta vem det var då jag var 18. och valde att inte ha kontakt.Han gick bort sen. Den jag ser som min far är mannen som alltid varit där för mig - han som jag nu träffar var dag , som bor granne med mig.Som även är pappa till mina fyra syskon.
Jag har tyvärr inte längre kontakt med min mor nu heller. Det blev för jobbigt. Var gång vi sågs kritiserade hon mig / min familj. Jag försökte ha kontakt och få en bättre relation för att känna att den jobbiga barndomen inte var i onödan, men det gick inte helt enkelt. Mina syskon har dock kontakt med henne, men även de har det jobbigt med det.
Jag har tunn kontakt med två av mina syskon, den tredje har jag rätt ok kontakt med. Den fjärde, som jag hade mest kontakt med och bodde här på samma område,gick hastigt bort några år sen.
Så jag förstår dina familjeband.
Stor kram till dig.

#14 - - countrylivingintheciity.blogg.se:

Jag har också knepiga familjeförhållanden så jag förstår dej. Roligt att du träffade dina syskon att ni ska hålla kontakten. Jag trodde förut att mina syskon och jag kunde hålla kontakten och ha en förståelse för varandra pga det vi upplevt men så blev det ju inte. Vi försöker jobba på det men det är svårt när vi alla är rädda för att bli sårade.

Underbara bilder och underbara du som delar med dej!
Kram!

#15 - - || mannen som kan prata om hundar ||:

Jag har aldrig träffat min biologisk pappa heller :/

#16 - - Maria:

Ja det såg riktigt vackert ut. Beklagar verkligen. Men vad otoligt gulligt med det lilla ögat. Söta Eva :)
Ha en fantastisk kväll.
Kram Maria

#17 - - Micke:

Konstiga familjeförhållanden känner jag väl till, växte upp så också.
Men det var ju normalt för mig! :-)
Min far dog också innan jag hann "bli färdig", men det känns som jag lärde känna honom bättre efter hans död än när han levde. Jag fick en annan, mycket positivare bild av honom .
sv:
Tack så mycket! Jag gör så gott jag kan! :-)

#18 - - Veiken:

Inget ont som inte något gott med sig. Så fint att du kunde komma till den plats du inte kunde uppskatta fullt ut förrän nu! Trevligt att träffas även även om det var under tråkiga omständigheter! Kramar

#19 - - camilla:

Vad tråkigt med din fars död.
Hoppas verkligen att du och dina syskon och era barn fortsätter att hålla kontakten.
Kram fina du!

#20 - - Linda Rö:

Beklagar sorgen men också underbart att läsa att du fick träffa dina syskon.. Hoppas det blir bra i framtiden..
Stor kram till dig..

#21 - - Annika:

Tråkigt att du inte hann kontakta din pappa. Men trevligt att återfå kontakten med dina syskon. Må "ögat" göra sitt jobb och hålla otrevligheter borta från dig. Verkligen vackra vyer, förstår det var svårt att slita sig. Kram

#22 - - Ergo Sum:

Begravningar - så underligt att med dem följer oftast också något positivt.. Beklagar att du inte hann färdigt med din pappa, men det kanske är bra så här också? Du, det ser verkligen vackert ut kring ert gamla sommarställe! Hoppas också att du mår väl?

Kramar

#23 - - f d marilena - numera amanda:

hej Jane !
har just börjat en ny blogg, fick lite inspiration av dig !
ännu har jag inte skrivit mera än 4 - 5 inlägg,
men välkommen in och titta på !

adress:
http://metrobloggen.se/fyrverkerier/

magi och champagne

ha en skön fredag vännen - kramar !!!!
ps. såg att du haft en sorglig dag, varma kramar för det !

#24 - - Marie:

Usch vad sorgligt med begravning men vad fint att du träffade dina syskon. Fantastiska bilder i vanlig ordning! Kram /M

#25 - - Therese:

Härligt att du fick kontakt med dina syskon igen. Önskar dig en fin helg, kram

#26 - - Gogumman:

Tråkigt att din pappa gått bort, även om ni inte stod varandra nära.
OJ vilka vackra bilder på dig vid vattnet. De skulle du förstora upp å rama in, superfint!
Svar: Tack för gratulationen! :-)
Kram

#27 - - Eva`s blogg:

Hej min vän..nu har jag kommit på ett sätt att komma in till dig på det går ej via explorer så jag laddade ner google chrome där kan jag komma in som jag gör nu :) trist med begravning men kul med dina syskon ju :) & bedårande vackert o så även du underbart hår :) ja vi uppskattar nog oxå annat vid vår ålder nu :) önskar dig den finaste dagen å ta hand om dig/er kramar i massor

#28 - - amanda :

tack Jane för ditt besök hos mig, blogget, det var jättekul !!
ha en skön helg - kramar !!!!

#29 - - envingad:

Begravningar är inte så roliga. Kram till dig vännen ♥ Sen måste jag verkligen berömma de vackra bilderna.. vilken spegelblank och underbar sjö att sitta vid.. vilket härligt ställe att vistas på. Balsam för själen verkligen!

#30 - - kort:

Kram och kram igen kära syster ♥ ♥ Jag hoppas ni har träffats nu och barnen fått bekanta sig med kusinerna =) Har jobbat massor och inte hunnit in på bloggen...ringer dig i veckan =) puss och kram ♥ ♥

#31 - - Eva`s blogg:

Hej svejs på dig .....kikar in & ger dig en kram bara :)

#32 - - Eva`s blogg:

Hm har jag missat nåt? ;) frågan om skrev du :) kram

#33 - - Eva`s blogg:

ha ha gjorde en test glömde ta bort den ha ha kram

#34 - - Eva`s blogg:

God morgon & kram på dig vännen :)

Till top