ORM TORP OCH TACK !!!

Allmänt / Permalink / 48
Hallå alla fina fantastiska människor! Ett stort tack för att ni kommer in här och kikar fast jag inte har skrivit ett smack på länge nu.
Jag är mest ute i vårat torp och lunkar omkring och väntar på att den här ihärdiga operations smärtan skall ge sig.
Och där ute så har jag och min man kommit överens om att inte ta med oss våra datorer. Och det är ganska skönt att ha ett ställe som är helt fritt från sådant. Mobiler har vi ju förstås för barnens skull.
Dom här blommorna ser ju nästan overkliga ut.
Dom finns tyvärr inte i min trädgård ännu, men snart så kommer dom att göra det då jag har fått skott på dom utav mina fantastiska grannar.
Min syster har ju visat massa konstiga djur som hon ha på sin gård. Så nu tänkte jag visa min förtrollade prins som bor hos mig under en brädhög på baksidan av torpet.
 
Tyvärr så har det kommit fram andra obehagligheter här i Stockholm. Det här aset hade tydligen precis dött sa min man då svanseländet rörde lite på sig.
Jag tycker om nästan alla djur men INTE ormar och fästingar... Jag är så rädd för ormar så det är helt galet sjukt hur rädd jag är för dom. Pinnar blir till ormar ibland och då skriker jag inte utan VRÅLAR som en stucken gris.
Jag har lovat min man att boka en tid på skansens terarium för ormexponering. (Fy Fan) Hua...
Nu så börjar köket att ta form. Det är massor kvar att göra så som lister, socklar, handtag och lite kvinnlig lull och fluff... Men sedan så skall mitt kök vara klart.
Jag är ju tvungen att visa min kökskran, jag är nästan kär i den här blandaren.
Mer bilder på torpet kommer senare.
 
Det var lite från mig...
Kramar imiljoner och tack för att ni finns. / Jane
 
 
 
#1 - - camilla:

Å så fint du har det!
Nä..många djur skulle vi kunna leva utan ;)
Sv: Det var Gubben som fixade filmen....
Kram!

#2 - - ✫ Fru Eriksson:

Så fint kök/Kryis Kram Annmi i Hjosolen!

#3 - - envingad:

Det var ett bra förslag.. Ibland blir det lite väl mycket vad det gäller dator.. Hoppas du får vila och ta igen dig och njuta nu allt som går.. Avundsjuk är jag på det lilla torpet minsann.. vill också ha
Kramar

#4 - - shadaim12.wordpress.com:

Vilken underbar ide att ha en internetfri zon i torpet, det skulle vi behöva ha här hemma med med jämna mellanrum ;)
Supersnyggt kök du har kvinna, ser fram emot att se hur det ser ut sen när du har satt din kvinnliga touch på det med lullet eller vad du kallade det. Trevlig helg fina du. kram

#5 - - Tina:

Skönt att värken sakta men säkert börja ge med sig, glad är jag att du känner dig bättre. Vilket härligt ställe att kurera sig på förstår att det är som balsam för själen. Ta hand om dig vännen. Kramisar Tina

#6 - - kort:

Vilka fantastiska blommor och vilka härliga färger •♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥ Älskar din härliga padda, bilden var superfin, var rädd om den •♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥ ormar som är din största fasa är trots allt nyttodjur, vi ska vara rädd om den och respektera dem, kramar käraste syster och jag är så GLAD att du mår bättre •♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥

#7 - - Freja:

Så fint köket blir! Hoppas du mår bra och att operationen gjort nytta!

#8 - - kort:

Glömde ju säga då jag blev helt hänförd av djur och växter runt ditt torp...så fint ditt kök och renoveringen blev =) Jag och mitt äldsta barnbarn planerar att hälsa på er under sommaren, hennes önskan bla •♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥•... vi tar dety via tel ;) puss och kram och nyp....... ;)

#9 - - Linda Rö:

Vad skönt att läsa att du mår bättre om än inte bra... Håll ut!!!

Vilket otroligt vackert kök.
Stor kram

#10 - - Paula´s Blogg:

Oj, vad fint du har det! Jag gillar ej heller ormar..blää. Har sett en i sommar..huga.!
Krya på dej o sköt om dej, fina Jane!

Många kramar/Paula

#11 - - Anna - mamma till två prinsessor och en prins:

Vad härligt att "höra ifrån dig"! Hoppas du piggnar till snart.
Och vad fint köket blir! Precis den stilen som jag tycker så mycket om.
Önskar dig en skön vecka.
Massor av kramar

#12 - - Eva`s blogg:

wow vilket lyx torp :) härligt o det gör ni rätt i att låta datorn vara hemma..trist att din smärta sitter i ännu :( men hoppas det ger med sig vännen massa kramar till dig

#13 - - Eva`s blogg:

kikar in & ger dig en kram

#14 - - || mannen som kan prata om hundar ||:

Jag tycker att huggmaskar är vackra, men samtidigt har jag en väldig respekt för dem!

#15 - - ansepanse:

då kan vi ta varandra i hand, finaste Jane, jag är precis lika sjukligt rädd för ormar och ogillar fästingar, vad fint det blir i ditt kök där på torpet :) hoppas, hoppas att ditt onda snart ger med sig
bamsigaste kramarna till dig <3 <3

#16 - - Marie:

Vad fint ni får det i nya köket, det ser ut att passa in där i torpet! Hoppas värken ger sig helt snart. Jag är inte så förtjust i några vilda djur om dom kommer för nära, men på håll kan dom ju vara lite kul. Ormar slipper jag helst helt, men tror att storebrors katt snart har utrotat dom hos oss. Hon är makalös o tar både snokar och huggormar..
Kram kram och fortsätt krya på!
/Marie

#17 - - Maria:

Hej finaste du!
Vad härligt att höra att du är på benen och det låter ju helt underbart att vara i erat underbara torp och bara ha det bra.. Det perfekta stället att bara vila och ha det bra på :)
Stor varm kram och ha en fin måndag
// Maria

#18 - - Veiken:

Här är en till som inte klarar ormar och fästingar. Varför finns dom egentligen????????????
Ni får ett underbart kök på ert torp. Förresten torp - det är ju ett lyxtorp så vitt jag kan se! Njut därute medan oprerationssmärtan försvinner sakta men säkert. Massor av kramar!

#19 - - Micke:

Gött att höra att du är på gång igen! :-)
Söt groda och lite elak orm. Jag har ingen ormskräck själv, men jag kan förstå dem som har det.
Köket blir ju fint! :-)
sv:
Riktigt härligt! :-)

#20 - - Susanne P:

Men åh så fint ni har det!

Fästingar och huggormen är mina värsta äckelpäckeldjur också.

Kram

#21 - - Browneyedgirl:

Men så fint kök =) Du får ta extra hand om dig så är det snart som det ska igen. Fy bubblan för ormar, var nästan så jag fick lyfta fötterna från golvet nu när jag såg bilden *skrattar* Stor kram fina <3

#22 - - Ergo Sum:

Fantastiskt fint ni har det! Och jätteroligt att "läsa" dig.. Glad över att du verkar må allt bättre.. Hoppas att du snart blir helt av med värken!

Ta hand om dig!
Kramar

#23 - - Pia - Kakaobönan:

Superfint kök! Verkligen jättefint!
Bra där att vila från datorer, skulle vi alla behöva lite då och då.
Fortsätt att krya på dig!
Kram Pia

#24 - - Synskadad fyrabarnsmamma:

Godmorgon! Jag tycker också om alla djur förutom fästingar och myggor....
Ja, det där med skannsen är bra för där kan man hålla eller klappa på ormar och blir du förtjust så finns det även lurviga spindlar som du också kan passa på att kela med :)
Ditt kök verkar vara hur fint som helst härligt när det blir helt klart :)
Hoppas verkligen att din smärta ska ge med sig och du blir en hel människa igen!!! Ha en toppenfin onsdag. Många kramar till fina du carina

#25 - - TantGlad:

Så fiiiiint kök, ja oj oj vad snyggt.
Visst är det skönt åkso att vara utan dator ett tag, och spesiellt ute på torpet. För där har ni säkert en massa annat att gjöra.
Villken stilig prins du har, men ormen..........njäääeeee jag tycker inte heller om dom spesiellt. Jag gosar helllre med min katt!
Må så gott finaste jane!
Kramiga kramar från mig!

#26 - - Eva`s blogg:

Tjingeling tjejen :) hoppas du har det gott & njuter av det härliga sommar vädret :) massa kramar

#27 - - Carita Liljendahl:

Fint blir det i köket! Jag är inte rädd för ormar men getingar ogillar jag, så alla har vi våra små fobier :-)

#28 - - Hörni!:

Så fint kök!
Tråkigt att du har ont fortfarande, hoppas det går över snart.
Kram

#29 - - Eva`s blogg:

kikar in & önskar dig en skön helg kramar i massor

#30 - - Paula´s Blogg:

Hoppas att du har det fint! Härliga dagar....
Krya på dej kramen/Paula

#31 - - Anonym:

Åh vad fint och mysigt du har det där ute. Köket har en sådan där lantlig stil som jag gillar. Blommorna var jättevackra! men vad var det där? En groda mitt i allt! Hu vad rädd jag blev!!!
Som igår när jag såg en jättespindel i sovrummet. Satte försiktigt handen bredvid och fotade för att man skulle se vad stor den var och sedan lade jag upp den på Facebook. Så synd att du inte har det för då hade du fått se ;)
Kram snygga Jane!

#32 - - countrylivingintheciity.blogg.se:

Eh, nu blev jag visst anonym med. det var ju inte meningen :)

#33 - - Eva`s blogg:

kikar in & önskar dig/er en trevlig kväll kramen

#34 - - Paula´s Blogg:

Hoppas att du har det bra, fina Jane!

Kramen om

#35 - - Eva`s blogg:

kram till dig & ha en underbar dag fina du :)

#36 - - Synskadad fyrabarnsmamma:

Kikar in och önskar dig en fin fin torsdag :)
Hoppas att du har fått många häriga dagar i torpet och mindre härliga ovälkomna djur ;) Många kramar till fina du Carina

#37 - - Therese:

Wow vad fint du får, och vilka blommor...magiska. Skönt att vara utan dator även om man då saknar dina blogginlägg ;-) Kram

#38 - - Fina Frun :

Åh så mysigt ni har det där i torpet! Vad fint!
Hoppas värken ger med sig snart så du kan njuta fullt ut av sommaren :)

#39 - - Linda Rö:

Hoppas allt är bra med dig?
Kram

#40 - - Eva`s blogg:

Härliga Jane ...hoppas du har det bra & mår bra vill önska dig en ljuvlig helg med massa kramar :)

#41 - - Micke:

Något försenat önskar jag en fortsatt trevlig helg! :-)

#42 - - Synskadad fyrabarnsmamma:

Hej Jane! Hoppas att du mår bra och får tillbringa många dagar ute i torpet! Ha en jätteskön onsdag. Många kramar till fina du Carina

#43 - - Eva`s blogg:

kram kram :)

#44 - - Eva`s blogg:

Hoppas du haft det super & har en fin fortsättning kramen

#45 - - countrylivingintheciity.blogg.se:

Min separett gick sönder förra veckan! :O Och jag som är så rädd för smuts och läbbiga saker! :S Jag visste inte hur jag skulle lösa det! Tills killen sa att han skulle köpa klorin och storstäda. Själv! Puh vilken tur jag har det ibland! :)

Hur går det med ditt lilla torp? är du där ute mycket nu?
Kram!

#46 - - Paula´s Blogg:

Hoppas att du hade en mysig midsommar!
Kram på dej <3

#47 - - Linda Rö:

Hoppas du mår bra....
Kram

#48 - - Gogummansmamma:

Blommorna ser magiska ut, ormen ser mindre magisk ut ;-) Vilket fint kök!! Jag får lust å laga mat, hihi! Jättefin kran! Kram

Till top