MAT OCH LITE SMÅGNÅL !!!

Allmänt / Permalink / 32
Helgen har varit lugn och skön!
Snuttjulle har varit här och tjejerna har varit hos sin pappa.
Nu är ju mina tjejer så stora så dom bestämmer ju själva vart dom skall vara.
Men USCH vad jag tycker att det är tråkigt när dom är där.
Och ibland så kan jag känna mig lite barnsligt avundsjuk på att han bara får göra dom roliga sakerna med tjejerna. Medans jag får hålla i dom vardagliga och tjatiga bitarna...
Tänk så det har blivit... Ingen av mina vänner håller i hop med den dom har barn med. Alla är frånskilda eller separerade.
 
Hur som helst så hade vi trevligt på en restaurang i veckan då en av mina väninnor fyllde år.
Vi var på Jensens böfhus och åt. 
Jag åt det jag nästan alltid äter när jag är där. En COMBO !!! Mmm
Det är konstigt vad mycket gott man får där för en nästintill fånig peng...
 
Kramar i massor / Jane
 
#1 - - Fina Frun :

Kan verkligen förstå att du saknar dem!

#2 - - Hörni:

Jag förstår att du känner så ibland, men det är ju vardagen som är det viktigaste egentligen, även om man får tjata lite väl mycket ibland. :)

Sv: Gå in på "design" (hjulet till höger om arkiv), sedan "redigera kodmallar" så hittar du koden för snön där, nästan överst i mallen skulle jag tro (det är så i min kodmall i alla fall).
Enklast är att bara ändra storleken på flingorna till 0px, eller antalet flingor till 0, då har du koden kvar till nästa vinter och kan lätt få tillbaka snön igen.
Annars måste du ta bort hela koden och då måste jag kolla upp exakt hur koden ser ut först så det inte blir fel. Säg till i så fall, eller om du behöver mer hjälp.

#3 - - Anonym:

Det är alltid uppskattat med en lugn helg! :)

#4 - - shadaim12.wordpress.com/:

Mums fillibabba =))
kram

#5 - - MartinaOlsson:

sv; varsågod ;)

#6 - - ansepanse:

det blir ju lite skevt när den ena parten får "bara" det roliga medans den andra har vardagen, ja, tänk vilken utveckling det har blivit
ser gott ut
Sv: nu har jag ju sensorn till pumpen, men jag håller med, det är jättejobbigt att ligga lågt på nätter och mornar
kramar finaste Jane

#7 - - Ting:

Vad trevligt med ett litet restaurangbesök! :)

#8 - - Tommy:

SV: Ja soyastekta champinjoner är så enormt gott och enkelt.

Hon blev jätte nöjd med foton, ska se om jag lyckas få foto på henne och be henne lägga upp i sin blogg :)

Hoppas allt är bra fina!

KRAM

#9 - - yasmine modell mamma och fru:

ja denna tjej jag kickade ut förde bara med sig lögner och det har jag tröttnat på, det värsta var att hon jämt försa sig + att hon aldrig kom ihåg vad hon hade sagt.
ha nu en fin kväll
nu ska jag kika på familjen annorlunda
kraam

#10 - - Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma:

Trist att ni alla har separerat och att du bara får göra de tråkiga sakerna. Men de lär säkert tacka dig när de är vuxna för att du lärt dem ta ansvar. Trevligt med resturang och god mat i trevliga vänners sällskap.

#11 - - ergo sum:

*ler* Maten såg fantastiskt god ut!!

Men vad trist det är med känslan av att vara den som alltid får ta hand om vardagen. Det alldagliga..

Ta hand om dig!

Kram

#12 - - Micke:

Jensens Böfhus är härligt!!! :-P
sv:
Javisst växer de för fort? Svårt att hänga med ibland.
Önskar dig och dina en bra tisdag! :-)

#13 - - Berra Bus:

God förmiddag Jane.
Den maten hade Jag inte tackat nej till,ser underbart god ut.
Kramar till Dig

#14 - - Linda Rö:

Åhhh Jensens.. Vad gott..
När vi är i stockholm äter vi alltid på Texas Longhorn på Kungsholmen.. MUMS!!!

Ha en underbar dag..
Stor kram kära du

#15 - - Therese:

Gud så gott, aldrig varit där men ser ut som det är värt att prova, Kram

#16 - - Eva`s blogg:

åh ja jag förstår dig helt Jane ...men på jensens är det så gott oxå min gavvo plats att äta på ..tänkte på det du skrev ang Thailand o fick äckel känsla direkt hade jag sett nåt sånt kunde jag nog inte hålla truten tyvärr ...men vi skall inte åka utan jag bara drömde mig bort :) stor kram

#17 - - Livet på landet:

Tack snälla!!
Förstår att det måste vara jobbigt att inte alltid få ha barnen.

Kram Helena

#18 - - Veiken:

En Combo på Jensens böfhus - uppfattat. Tar det nästa gång! :)
Många kramar

#19 - - Susanne P:

Så tråkigt att alla vänner också har separerat...och tråkigt att du kännare att du bara får ta allt det gråa tråkiga vardagen. Men den är ack så viktig. Tänk på det!
Kram Goa du.

#20 - - Browneyedgirl:

Okej, efter den bilden kurrar magen så högt att man kan tro åskan går =) Mums. Visst saknar man barnen, min dotter är varannan helg hos sin pappa, lär mig aldrig, känns tomt, och då har jag ändå 2 andra barn hemma =) Kram vännen <3

#21 - - Paula´z Värld:

Det vardagliga är ju också viktigt!

Du ser ut att ha haft en bra helg!

Sköt om dej nu!

Kram

#22 - - camilla:

Tänk inte så.
Du vet att dom älskar dig lika mycket!
Wow...vilken god mat det ser ut att vara där.
Kram!

#23 - - dianasdrömmar:

Jobbigt att vara utan sina sötnosar kram Diana

#24 - - Berra Bus:

Hej Jane
Vad har Du gjort med bloggen det syns nästan ingenting förrän man klickar på kommentarer.
kram

#25 - - Eva`s blogg:

kramar i massor finaste vän :)

#26 - - fialia:

Kul med "kalas" mitt i veckan. Ha nu en fin helg.
Fia

#27 - - Mimmi:

Vi har en i stan...men jag har ännu inte ätit där. Hm. Måste prova. Kram

#28 - - Eva`s blogg:

kikar in & hoppades på att få läsa lite kul men du har väl fullt upp så jag återkommer kramen

#29 - - Babs:

En dag flyger de ur boet helt och hållet så det här kan ju vara en slags avvänjning för dig.
Så underbart gott det ser ut på tallriken.
Kram

#30 - - Anonym:

Två av mina nära ligger i smutsiga vårdnatstvister. Det är obehagligt och ovärdigt, båda fallen är lika varandra och från mitt håll ser jag inte problemet riktigt. Det verkar som dom vill samma saker men har så fullt upp med att slänga dynga på varandra att det blir en konstig sörja. Märkligt det där. Men som tur är så är det inte alltid så stökigt o bråkigt som i dom fallen.
Maten ser supergod ut, nästan så jag blev hungrig.
Ha det fint! Kram /Marie

#31 - - Olympia Thurfjell:

Asso den tallriken såg inte alls god ut. (A)

#32 - - Shine:

Förstår din avundsjuka precis... slitet med allt det tråkiga och även med ekonomin som inte alltid varit på topp när man lever somensamstående. Nu däremot så fick dottern för sig att bo varannan vecka. Känns kluvet.... nu ser jag henne inte varje kväll samtidigt som jag tycker det är bra att han får ta lite mer praktiska bitar, matlådor, körningar mm. Veckan som jag är själv går väldigt fort och jag är glad att dottern hör av sig... för en dag utan att prata med sin mamma eller komma förbi det finns inte : )
Kram och ha en skön helg!

Till top