AUKTION OCH KANSKE EN SUR SYSTER ???

Allmänt / Permalink / 38
I helgen så var vi hos våra respektive föräldrar...
Min pappa älskar delikatess korvar och har en favorit korv som heter Spickekorv.
Spickekorven är väldigt svår att få tag i men vi hittade en här i Stockholm så vi åkte dit med en.
Dom blev så glada när vi dök upp lite spontant så där. 
Sedan så dukade dom upp ett bord med kallskuret och en massa annat gott.
 
Mamma hade köpt nya kläder som hon stolt visade upp.
När jag satt och och väntade på att hon bytte om så såg jag den här underbara teckningen som min syster Kort har målat för massor av år sedan.
Mamma ÄLSKAR den här målningen och sa att det är hennes absoluta favorit av målningar.
Troligtvis så kommer syrran att bli lite sur på mig för att jag har lagt upp den här utan att fråga. Men jag sket i det den här gången, då jag tycker att hon är alldeles för kritisk mot sig själv vad det gäller hennes målningar.
 
Hon är inte så långsint. Det går säkert över på en pisskvart...(Blink)
Jag tycker att hon målar finast i hela Världen... Och hon glömmer ingenting, titta bara på snön runt fötterna på rådjuren. Jag har glömt bort var dom heter hovar eller klövar kanske...
 
 
Sedan så var jag och gubben på Auktion i Söndags och köpte ett gammalt fint köksbord med stolar till vårat lilla torp...
Här sitter jag och dricker en kopp te. Dom andra som var där tyckte nog att det såg lite konstigt ut när jag och gubben satt vid vårat nyinköpta bord och fikade. Men jag var ju tvungen att känna hur det kändes att sitta där vid bordet. Haha...
Jag skall klä om dom i gripsholmsrutigt, grått tror jag...
Eller grönt....Hmm!!! Ja det visar sig vad det blir.
Kramar i massor / Jane
 
#1 - - Krönikören:

Det kommer säkert att bli jättefint!

#2 - - Paula´z Värld:

Ni har ju haft ettt fint veckoslut :)
Ska bli kul att se sen hur bordet blev ! Vad din syrra är bra på att måla :)
Ha en fin kväll!

Kram

#3 - - Fina Frun :

Vilken fin målning! Och bordet blir perfekt för torpet :)

#4 - - Annika:

Verkligen fin tavla. Och vilket fin bord och stolar. Det kommer att bli super på erat torp. Ha en fin kväll. Kram

#5 - - ADARAS.se - din bloggtidning på nätet! :

Så fin målning! <3

#6 - - Shadaim12.wordpress.com:

Vilken duktig syster du har som målat så jäkla duktigt :)
Det ska hon verkligen inte bli sur över att du visar upp.
Det kommer att bli supersnygg med köksmöblerna i torpet och i gripsholmsrutigt :))
Kram fina

#7 - - ansepanse:

jag tror inte att Kort kommer att bli sur över att du visar hennes fina målade bild, vilket fint köksbord med stolar, klart att du var tvungen att testa om det gick bra att dricka té där :)
Sv: tack snälla, det gick bra idag
kramar finaste Jane

#8 - - yasmine modell mamma och fru:

ja det är mega mys att bli lite ompysslad
nu blir det soff vila för mig
.
låter som du haft bra dagar.
och syster din målade ju så fint.
Hoppas din kväll är bra
skickar en stor kraam

#9 - - Freja:

Hahaha, klart ni måste testa bordet! Det är ju som att testköra en bil innan man köper den! Och tavlan med rådjuren är superfin, hon är duktig din syster!

#10 - - Kort:

FY FABIAN så FUL den målningen är, men det är ju kul att se att man utvecklats ordentligt ;) Stackars lilla mor som fick le och säga tack ;) Visst hittade du den i en garderob =)

Härligt köksbord och stolar och gillade färgerna på tyget. Massor av kramar från en trött syrra som ska SOVA nu =)

Svar: Nej den låg inte i en garderob. HahaHon skall rama in den...
Kram...
Jane

#11 - - kaffehörnan :

Nej nej fina du. Bara skoja och busa
Det snöa lite utanför mig så tänkte vad ska jag bus om haha

kram

#12 - - ergo sum:

Vilken härlig helg! *ler* Och jag håller med om teckningen - hon tänker verkligen på detaljer. Vackert!

Hoppas ni får njuta av det fina bordet riktigt länge!

Kram

#13 - - bella davis:

hihi! fått en bra start på den nya veckan då :)? kramis

#14 - - Eva`s blogg:

Största kritikern är oftast en själv, men hon har ju stor talang ser det ut som ,...så fint bord o stolar visa gärna sen :) ha en go dag finaste Kramar

#15 - - Sanna ;D:

Ser ut som ni haft det trevligt! Jättefint kort:D
sv; tack:)

#16 - - Babs:

Jättefina möbler och med nytt tyg blir det kanon.
Syrran ska inte skämmas för sina alster, den där var jättevacker.
Kramis

#17 - - Veiken:

Jag blir nästan stum (det vill inte säga lite) när jag ser den fina målningen som Kort har gjort. Applåder visslingar och rop! :) Kramar

#18 - - Bella Davis:

Hallå där! Allt bra med dig idag!? Kramis

#19 - - ansepanse:

Sv: det här är sensorn:
Nu har jag fått det jag skulle få i

midsommarveckan:


Det är en nål i magen, en sensor, som

känner av blodsockret och den ljusgrå saken

är en sändare som skickar iväg upplysningar till min

insulinpump:


Där kan jag sedan på displayen se

blodsockervärdet och även blodsocker-

kurvor med olika timintervaller.

Hoppas nu att allt kommer att fungera

bra, för den ska varna mig när jag

går för långt ner i blodsockervärde

och även när jag går för högt upp.

I mitt fall är det ju viktigast att jag

får varning när jag går ner för lågt,

för jag känner ju inte av det längre.

-----
inlägget var den 19 juni 2012, där kan du även se bilderna
bamsekramar vännen

#20 - - ansepanse:

Sv: gör det, för det underlättar en hel del, jag skulle inte klara mig utan min sensor eftersom jag ju inte känner av mina känningar längre, den varnar mig
kramar vännen

#21 - - Susanne P:

Klart att du var tvungen att provfika vid bordet! ;)

Vilken duktig målare din syster är!!!!!!! Jättefin målning! Verkligen!

Kram

#22 - - dianasdrömmar:

Vilket underbart bord, me like :) och syster din är så duktig på att måla stor kram raring/Diana

#23 - - Eva`s blogg:

kikar in & säger hej på dig å en stor kram :)

#24 - - Tommy:

Sv: Tack!

Ja objektiv är rätt dyrt till kamera,och speciellt de objektiven jag tittade efter, men jag fick ge med mig och kollade upp likvärdiga objektiv, fast billigare.. Båda objektiven jag egentligen ville ha ligger på 15000 :- resp 13 000 :- GALET!

Men bra objektiv behöver jag, mycket just för att jag fått jobb somfotograf till en salong, samt att jag även fått ännu ett jobb, jag ska även föreläsa! Så just nu är det 3 jobb + bloggen :)

#25 - - fialia:

Men vilken fin tavla, kan se er sitt där vid ert fina bord. hahaha
ha de Fia

#26 - - Shine:

Underbar färg på det bordet. Hoppas det var perfekt att ta en kopp kaffe vid : )
Din syster målar ju undebart!
Kram Shine

#27 - - camilla:

Jättefin målning ju!
Och jätte fint bord. Det där kommer att bli perfekt!
DÄR kan vi sitta och ta oss en kopp kaffe ;)
Kram!

#28 - - countrylivingintheciity.blogg.se:

Haha! Vad söt du är som sitter och fikar in ditt bord!

Och så fint din syster målar! Du har helt rätt lite får systrar tåla ;) och du var ju bara snäll som lät oss andra få se något fint med!

Kram!

#29 - - Mimmi:

Mysigt bord!! Kram

#30 - - Eva`s blogg:

finaste du ...hoppas du har det bra å jag vill önska dig en skön dag kramar i massa

#31 - - Anna - mamma till två prinsessor och en prins:

Vilket fint bord! Vi är också på jakt efter ett nytt köksbord eftersom vårt inte får plats riktigt i vårt nya kök... men det är så kul att leta så det gör ju inget!
Önskar dig en skön torsdag!
Kramen

#32 - - Paula´z Värld:

Önskar dej en Härlig Helg!
Kram på dej, du fina

#33 - - Fina Frun :

Ha en fin helg sötnos!

#34 - - Therese:

Klart man ska provfika vid nya bordet! Kram

#35 - - Maria:

Hej på dig!

Tittar in och önskar dig en fin fredag och helg,,
Kram kram

#36 - - BerraBus:

Hej Jane
En del målar själv gör Jag mest tavlor,ser fram emot en kopp kaffe vid nya bordet.
Ha en bra helg Berra Bus.

#37 - - Synskadad fyrabarnsmamma:

Hej,
Vill önska dig en trevlig helg!
Många kramar Carina

#38 - - Anonym:

Vilket fint bord... och ännu finare tavla .. Tycker din syster ska vara stolt...

Ha en underbar helg..
Kram

Till top