ÄNTLIGEN RIKTIG HÖST !!!

Allmänt / Permalink / 38
Nu så är hösten här på riktigt !

Tänk att ett vanligt äppelträd kan farsinera en så vansinnigt.
Dom här äpplena är mogna om en månad ungefär
 
I Söndags så var jag på en 1,2 mils promenad runt Brunsviken i Stockholm.
Här började vår härliga långa promenad.
 
Vi träffade på en minst sagt ouppfostrad svan
Som inte alls ville vara med på min blogg.
Och det visade han eller hon med en ekivok bestämdhet när jag fortsatte att ta kort.
 

Här står jag och min dotter och myser framför det enormt gamla och stora trädet. Tänk vad mycket det skulle kunna berätta för oss om det kunde tala.
 
Slutligen så måsta jag ju få visa er denna enormt fina dubbla Datura / Änglatrumpet.
 
Det var en liten bildbomb från mig.
 
Dunderkramar i massor / Jane

 
 
 

 
 
 
 
 
#1 - - fialia:

Vilka härliga bilder, även om jag inte e förtjust i höst, mörker o kyla så e de fina färger.
Så fint ni får det i er nya hem.
ha de Fia

#2 - - Paula´z Diarie-Rockig Bondefru:

Visst är det härligt med hösten :)
Här var det + 2 grader i morse o nu har vi +4 grader!

Ha en härlig dag!

Kram på dej

#3 - - Justlikeacat:

Tack för bilderna! De var fina att se på! Och tänk varken svanen eller dottern ville vara med på bild! :))

Men ni såg ut att ha haft det mysigt iallafall!

Kram!

#4 - - kort:

Underbara bilder du tagit och vilken härlig och lång höstpromenad =) Gillar den mysiga svanen =) och självklart bilden på er under det stora trädet <3
Kram till dig min älskade syster <3

#5 - - Pia - Kakaobönan:

Härliga höstbilder!
Ha det bra!
Kram Pia

#6 - - Hörni!:

Vad fint! Jag älskar hösten, speciellt fina dagar med sol och lite krispig kyl, att mysa under en filt med en kopp te efter en lång skön promenad. Kram

#7 - - Anonym:

Hej finaste Jane ...ja jag blev så ledsen av att höra att amelia skall läggas ner :( trist men skall kolla hur din blogg portal är, tog du med dina inlägg från den andra? kramen fina du

#8 - - Eva:

Amen du är ju för go du, den bilden togs på väg till flygplatsen på ditvägen :) naw du är för söt :) kramen

#9 - - Eva:

Ha ha ja som det kan bli, ja jag fick med mig 2 rör hem som skall lämnas imon med blää i sen tar det 3 dag tills svaret kommer, mår inte bra skall lägga mig i soffan med värme filten nu :) kramen

#10 - - Mimmi:

Fina foton! Kram

#11 - - Susanne P:

Vilka härliga höstiga bilder men den som berörde mej mest var nog bilden på Änglatrumpeten!
Har haft sånna blommor i många år men så plötsligt så fick jag inte dem att överleva vintern...och de är ju inte precis billiga i inköp...om man nu får tag i Änglatrumpeter...
Kram & tack för fina bilder.

#12 - - Susanne P:

Undrar nu vart min kommentar tog vägen...?

#13 - - Freja:

Härliga höstbilder, jag älskar hösten, då har naturen mina färger ;)

#14 - - dianasdrömmar:

Underbara bilder vännen kram Diana

#15 - - browneyedgirl:

Vilka härliga bilder =) Hösten kan vara så fin om vädret tillåter <3 Vilken härlig promenad ni fick. Så mycket skönare att komma in i värmen sen.
Kram fina och ha en mysig onsdag

#16 - - SARAH CARLSTEN:

Hoppas du får en fin dag!!

Kika gärna in min blogg om du får lust, har en av Nattstads största bloggar! :D

#17 - - Justlikeacat:

Tack för den roliga kommentaren hos mej!

Jag börjar luta ganska mycket mot att öppna blogg på blogg.se men sen såg jag att alla syrrans kompisar hänger där med (hon är ju tonåring) undra om man vågar gå dit ändå. Jag vill ju inte drunkna i ett fjortishav :)

#18 - - ansepanse:

vilka härliga bilder från en riktigt lång promenad, jag tycker om sådant vet du :)
en jättetall måste det där vara
ha det gott finaste Jane - kramar

#19 - - Eva:

Hej fina Jane ....kikar in å ger dig en kram

#20 - - Anonym:

Å,så många vackra bilder!
Helst den sista. Du kanske vet att jag ääälskar Änglatrumpeter. Jag fick bara 2 blommor i år :(
Kram!

#21 - - Anita:

Såå vackert , jäklar va du har motionerat 1,2 mil de e inte fy skam :) Hösten är fanastiskt vacker att vara ute och vandra i ,,,
Kramis

#22 - - Eva:

hej fina vän...gjorde nyss ett nytt inlägg del 1 från vår resa :) känner att jag oxå får hitta ett nytt ställe för vill inte lägga för mkt energi på amelia nu eller hur? men ta med hur funkar det? skall det gå nu eller? kramar i massor

#23 - - Eva:

hej igen ...du har kommenterat fotnoter men jag kan inte kommentera står något om inloggning fattar noll :( kramen

#24 - - Eva:

ja när jag skrev så skulle jag liksom logga in på wordpress men jag gjorde det igen o nu gick det :) kramen

#25 - - Annika:

Underbara höstbilder!! Så otroligt fint det är i naturen nu. Kram

#26 - - Sriwanna Salomonsson:

älskar höstens alla färger :)

#27 - - Millan:

Jättefina bilder. Fast idag tyckte jag det var väl kallt med frost och allt.....vintern är jag inte så glad i...

#28 - - Eva:

Hej fina Jane :) hur har du det denna dag?? hoppas det är bra med dig kram å njut av dagen

#29 - - Eva:

Jane ...jag har försökt att lägga en ny header men kan inte få till det o jag tycker det verkar svårt på blogg.se jag heter evasblogg där oxå men fy vilken trist header jaghar där :( kram

#30 - - Eva`s blogg:

?

#31 - - Carina:

Åh vilka fina bilder!!
Kram, C

#32 - - Eva:

känns som jag ger upp snart :( jag tog bort min blogg på blogg.se skulle lägga till en header där men den kom ju aldig upp på min sida :( såå jobbigt allt det där ...vill ju inte sluta blogga kramen

#33 - - Eva:

Finatse Jane ..jag har nu gjort en blogg på en annan sida som var rätt enkel men man är begränsad sen kostar det så kag får se om jag stannar ..men titta in o säg vad du tycker :) känns lite som innan jag bloggade då vi gick över till den amelia vi har nu ...kramen

http://goldheart63.bloggo.nu

#34 - - Eva`s blogg:

Jane ...hur gjorde du för att din header skulle komma på plats?? kramen

#35 - - Roggan:

Verkligen underbara bilder. Hoppas du fortsätter blogga. Kram

#36 - - Eva`s blogg:

Finaste Jane :) nu har jag börjat att få lite fason på blogg.se så jag kommer nog att bli där :) titta in o se :) kramen

#37 - - Eva`s blogg:

Äntligen har det börjat att lossna för mig :) vi är på samma blogg wiiii ta hand om er fina vän o mys på kramen

#38 - - Envingad:

Måste säga att det var helt otroligt vackra bilder!
Tror baske mig jag ska ta och börja fota lite mer när jag är ute för nog förgyller bilderna bloggandet mera.
Jättefin blogg!
Kramar

Till top