ÄNGLAR !!!

Allmänt / Permalink / 25
I dag har jag och min underbara make varit i lite affärer och kollat runt.
Ojojoj vad mycket Julsaker det har bullats upp i butikerna.
Lite tidigt tycker jag.
 
Men det skall bli kul när min syster Kort kommer hit om några veckor och stannar några dagar. Då vi båda är stormförtjusta i julen.
Och ni kan ju tänka er vad vi skall gotta oss i all julhandel.

Det ser nog ut ungefär så här hemma hos henne på julen (Blink)
Förra gången hon var hos mig så hade hon nog ett 30:talet påsar med sig hem till sina nära och kära.
(HÄRLIGT)
 
Jag såg att det var mycket änglar i år.
Dagens änglar är ju otroligt avancerade inte alls sådana som jag växte upp med.
Man börjar visst bli hmrf... Gammal
 
Så här såg mina änglar ut...
 
   
 
Visst är dom fina...?
 
Dom hängde ovanför min säng.
 
 Mina barn har övertagit dom nu och hänger nu över deras sängar
 
Jag kommer ihåg att jag bad till gud att jag skulle se ut som någon av dom när jag vaknade nästa morgon. Haha
Dom var liksom mina idoler innan barbie kom...
 
Idag hittade jag en ängel som jag aldrig sett förut.
 
Har ni sätt nåt så vackert !
Jag vet inte om jag har sett en brun ängel förut eller ens tänkt på det. Jag skulle vilja ha änglar i alla de sorter och färger...
 
Jag kommer ihåg att när jag var liten så var jag och hälsade på min syster Kort då hon bodde i en underbar statarlänga. Det var strax inna jul och vi målade egengjutna gipsänglar i hennes jätte stora lantkök. Min ängel har jag kvar och den är ju faktiskt brun.
Nu när jag tänker på det så kommer jag ihåg hur smärtsamt det var att vara tvungen att säga att hennes ängel var finast. Vilket den givetvis var för hon är ju otroligt duktig på att måla samt teckna.
- Ååååhhh så fin sa jag! När jag egentligen ville bryta huvudet av ängelfan. Haha
 
Ojojoj!!! Det vart mycket det här...
 
Kramar i massor alla fina / Jane
 
 
 
 

 
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Kort:

Åhhh så många minnen ditt inlägg väckte <3 <3 så mycket kul vi haft =) ett inlägg hoppas jag att jag får tid att göra i morgon spinner vidare på ditt ;) kramar i massor min älskade syster

#2 - - Eva`s blogg:

Åh Jane :) änglar är såå vackra av alla slag o färger :) nja julen är si o så för mig tyvärr ...men kul att ni skall vara tillsammans då :) kramen o sov gottit sen

#3 - - Hörni!:

Vad fin den var den där mörkhyade ängeln. Jag har nog heller inte sett en sån förut.

Sv: Det är ingen fara att rotfylla och gör inte ont eller så, tycker jag. Men jag har bara gjort det en enda gång.

#4 - - || mannen som kan prata om hundar ||:

Ja, det är väl lika bra att börja så tidigt som möjligt så man slipper stressa! :)

#5 - - dianasdrömmar:

Så många vackra änglar och mysigt att du har sparat dina :) kram Diana

#6 - - Maria:

Det kan vara mysigt med fönstershoppande också ibland :-) men då kanske det blir riktig shopping en dag som denna då :-)
Stor kram och ta hand om dig finaste du
//Maria

#7 - - Eva`s blogg:

God morgon tjejen ....hur har du det en morgon som denna? hoppas du njuter av morgon kaffet precis som jag :) kramen å njut av dagen

#8 - - Anita:

Änglar är så fint , den översta av dina änglabilder hade jag vid sängen när jag va liten och kollade alltid på den innan jag somnade :) gud så roligt ni kommer att ha , önskar jag finge va med nån gång :)
// Anita

#9 - - Fina Frun :

Så vackert :)

#10 - - Wildrose:

Jag älskar också änglar!
men nu har jag bara en enda i vardagsrumsfönstret som står året om.

Jag såg också att det redan blivit julpynt och jag håller med, det är ju för tidigt. Annars älskar jag jul! Det är så himla mysigt! Jag hoppas jag får fira i Norrland i år med barnen då får jag verkligen julkänsla!

Kram på dej fina du <3

#11 - - ansepanse:

hahaha - du är rolig du :) så det fanns i allafall en ängelfan även om du gillar änglar :) jag har heller aldrig sett en brun ängel förut
Sv: jo, jag är rädd om andra sniglar men förstås inte mördarsniglar, dem dödar jag på en gång, men häromdagen hittade jag en pantersnigel och dem är jag rädd om, de kan ge sig på och döda mördarsniglar och de äter aldrig levande växter
kramar finaste Jane

#12 - - ansepanse:

hahaha - du är rolig du :) så det fanns i allafall en ängelfan även om du gillar änglar :) jag har heller aldrig sett en brun ängel förut
Sv: jo, jag är rädd om andra sniglar men förstås inte mördarsniglar, dem dödar jag på en gång, men häromdagen hittade jag en pantersnigel och dem är jag rädd om, de kan ge sig på och döda mördarsniglar och de äter aldrig levande växter
kramar finaste Jane

#13 - - Envingad:

Åhhh..vilka minnen..haha..
Här har du också en som älskar änglar..och har några av dina bilder själv hängandes över sängen :)
Dom inger liksom trygghet på nåt vis
Ha en härlig dag
Kram ♥

#14 - - Mimmi:

Såå vackert med änglar! Kram

#15 - - Paula´z Blogg:

Jag älskar också änglar ! Den första o andra hade vi med :) Och den första har min äldsta dotter på väggen i sitt rum :)

Hoppas att du har det fint!

Kram,kram

#16 - - Viveka:

De va fina änglar´.
Kram
Viveka

#17 - - Susanne P:

Så fina änglar!
Det är nog första gången jag ser en färgad ängel...
Kram

#18 - - Christina Larsson:

Kram kära syster ♥ Så mycket kul vi haft och har♥ Det trodde du inte att jag hade ängeln kvar ;) om sanningen ska fram har jag fyra kvar som åker fram varje jul och sjunger i kör =) ses snart♥

#19 - - Anonym:

Hej =) Vilka otroligt vackra bilder, älskar änglar. Fridfulla på ett härligt sätt. Hoppas du får en fin dag <3 Kramen

#20 - - Eva`s blogg:

God morgon fina Jane ..hoppas du slipper snön eller du kanske gillar det, jag gillar inte det för då blir det jobbigt att cykla :( *S* men är man ledig så ja...hoppas du får en super mysig fredag med dina kära å kramen

#21 - - Millan:

Otroligt fin bild! jag tycker också mkt om änglar!

#22 - - Anonym:

Hahaha! Vilken mardröm när systers ängel var finare. Det är inte lätt att ta när man är liten. En av dina ängeltavlor hängde över min svågers säng när han var liten. Mysigt att återse den :)

#23 - - Veiken:

Jag är INTE anonym....det bara bidde så ;)

#24 - - ansepanse:

Sv: jaha, det är därför du kan lite finska, Kort, din syster har avslöjat dig, hon säger att du använder dig av google för att kunna skriva finska :)
hyvä viikonloppua sinulle myöskin
kramar finaste Jane

#25 - - Freja:

Fina änglar! Vi har två änglar hängande i köksfönstren, mina barn har gjort dem och de är de finaste änglar jag vet!

Till top