SORGLIGT ROLIGT OCH GOTT !!!

Allmänt / Permalink / 28
Nu så!
Har vi firat födelsedagar och halloweenat och varit på kyrkogården och tänt ljus för våra nära och kära.
Det började med att min yngsta dotter bakade cupcakes till min mans födelsedag...
Hon har något prov som hon var tvungen att plugga till halva höstlovet.
Men hon var snäll och hjälpte mig med bakning och pumpan som skulle fixas...
Och pumpan blev jätte gullig!
Eller hur?
Födelsedagarna var jätte trevliga med släkt och vänner och fina presenter.
 
Igår kväll så var mina döttrar hemma och tittade på film med några kompisar. Vad jag inte viste var att dom hade klätt ut sig... KUL...
Visst är dom läskiga och lite fina oxå...
 
Jag och min man var på kyrkogården igår kväll med några vänner och njöt av alla fina ljus som var tända.
Jag tänker på min bror och min väninna som gick bort förra året. Jag saknar er så... Varje dag...
 
Efteråt så gick vi hem till våra vänner. Och där dukades det upp med både det ena och det andra, Och godare och godare blev det.
Först en smörgåsbakelse med räkor och tonfiskröra...
Sedan en skink och rostbiffbakelse med mimosa och med massor av annat gott i.
Avslutningsvis så blev det en hallon och choklad parfait... Mmm!!! Så gott det var.
 
Nu tänkta jag visa en bild av värden för denna delikata middag.
Han chockade mig ordentligt när han helt plötsligt stod i dörröppningen på det här viset. Haha
Min man var ju inte sen att hänga på.
En sorglig vacker och rolig dag på en och samma gång... Livet är bra konstigt... Men fantastiskt...
 
Kramar i massor / Jane
 
 
 
#1 - - Hörni!:

Ja, både konstigt och fantastiskt är det, livet.

#2 - - Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma:

Tycker livet är precis så där, glatt, sorgligt, förfärligt, underbart, mittemellan, kärleksfullt, hatfullt, ja blandat av både gott och ont.
Tjejerna såg jätte läskiga ut, bra sminkat och roligt med clownerna, hehe.

#3 - - Marre:

Vilken härlig halloween du verkar ha haft. Pumpan ser verkligen gullig ut och vilken vrålsmarrig smörgåstårta!!!

#4 - - Kort:

Visst MINNS vi =/ tungt men även vackra minnen ♥ ♥ Vi måste ju även gå vidare du och jag även om minnen väcks extra denna helg =`( Så sorgligt med de kära vi haft som inte fått leva klart.

Mycket gott denna helg och förklädningarna var roliga....J......... såg ändå att det var du...ses snart, pössar och kramar i massor ♥ ♥

#5 - - Anna - mamma till två prinsessor och en prins:

Det låter som en underbar helg! Hoppas du får en lika bra start på nästa vecka.
Du har väl inte missat tävlingen på min blogg ;)
Kramar!

#6 - - fialia:

Vilken härlig helg o god mat.
Minnen gör sig påminda denna helg både sorgliga o glada,
ha de Fia

#7 - - || mannen som kan prata om hundar ||:

Det ser ut som att ni haft jättetrevligt! :)

#8 - - Viveka:

Vilken smaskig helg ni haft...
Kramisar i massor
Viveka

#9 - - dianasdrömmar:

Mysigt ni har haft det fina Jane, härliga bilder kram Diana

#10 - - Browneyedgirl:

Godmorgon =)
Visst tänker man lite extra på nära och kära på andra sidan. Jag tände ett ljus för dom hemma jag <3 Tack för härliga bilder, mat bilderna gjorde mig hungrig *hihi* Kram kram

#11 - - camilla:

Vilken duktig dotter du har som bakar så gott. Och pumpan blev ju jättefin!
Och så mycket gott ni ätit. Hmmm...varför blev inte jag bjuden? ;)
Kram!

#12 - - Paula´z Blogg:

Sånt är livet...sorgligt o glatt om vartannat...
Ni ser i alla fall ut att ha haft det trevligt :)

Önskar dej en bra måndag!

Kram,kram

#13 - - Linda Rö:

Låter som helt okej helt trots tråkiga minnen. Jag beklagar förlusten men hoppas du ha ljusa och fina minnen att luta dig mot...

Önskar dig en underbar måndag, härliga du.
Kram Linda

#14 - - Millan:

Ni verkade ha en mysig helg.
Kram

#15 - - Therese:

Vilken underbar helg du verkar haft! Kram

#16 - - Sriwanna Salomonsson:

hahha vad rolig din man ser ut i sin mask :)

#17 - - countrylivingintheciity.blogg.se:

Haha! Vilka roliga bilder! Och vilken helg du haft också! Helt underbar!

Själv har jag samlat krafter och hoppas att jag ska bli helt frisk snart.

STOR kram!
Sarah

#18 - - Mia:

Låter som livet en blandning av allt sött och salt i en salig röra! Underbart att få vara nära och kära oavsett helg, men med lite tyngre tankar helar värmande vänkramar vilken dag som helst!

kram fina J ♥

#19 - - Eva`s blogg:

åh va mysigt ni haft det hela familjen o fina bilder :) ta hand om dig Jane å ha en fin kväll kram å kram

#20 - - Veiken:

Det här inlägget speglar verkligen livet. Omväxlande på gott och ont! Mumsig mat dessutom! Många kramar

#21 - - Freja:

Kyrkogårdar är verkligen ackra när det glimmar av ljus överallt! Och vilken smaskig måltid, de bakelserna var i min smak! Du har en utmärkelse att hämta inne hos mig!

#22 - - Susanne P:

En både sorlig, eftertänksam men ändå härlig och rolig helg verkar det som.
Och vad mycket godsaker som bjöds!!!

Din yngsta dotter verkar ha en räv bakom örat! ;) (förlåt, kunde inte låta bli) ;) ;)
Kram

#23 - - Ergo sum:

Ja Jane - sådär är ju livet! Lycka och sorg, blandat i en salig röra! *ler*
Tack för de fina bilderna!

Kramar

#24 - - Micke:

Vilka smaskiga bakverk och matverk. :-)
sv:
Tack så mycket! Vi hade det riktigt bra, men nu är vi tillbax! :-)

#25 - - Anita:

Ni ser ut att ha haft det härligt och vilka Cupcakes va duktig hon är :) ser att ni har en räv hemma haha coolt ,,,
Ha de så bra / Kramar

#26 - - Pia - Kakaobönan:

Men mest fantastiskt!
Härlig helg ser du ut att ha haft.
Tjusiga tjejer!
Kram

#27 - - Fina Frun :

Oj så mycket gott!
Glädje och sorg blandat. Man uppskattar det man har och minns och saknar de man förlorat...

#28 - - ansepanse:

det är ju den blandningen som livet har och jag tror att det är då som det är som bäst
fint utklädda tjejer och karlarna då :D vad jag skrattade
Sv: det är ett trappräcke, när vi flyttade till vårt hus fick vi först gå ut för att komma ner till källaren och eftersom vi nu har både bastu och tvättstuga därnere ville vi ju komma ner dit utan att behöva gå ut först, det blev jättebra tycker jag
bamsekramar finaste Jane

Till top