MIN FINA LILLA MAMMA ÄR HÄR !!!

Allmänt / Permalink / 27
Idag så åt vi en underbar 80:tals lunch.
Min gulliga man hade gjort Scampi Indiana... Mums vad gott det var...
 
Skyndade mig att hänga upp adventsljusen på balkongen så att det skulle glittra fint när mamma skulle komma...
 
Sedan så skjutsade min lillesyster hit våran gulliga mamma. Vi skall gå till sturehälsan och hon skall undersöka hela sin kropp av dessa kompetenta sjuksköterskor och läkare. Vården dom har i hennes egen stad är under all kritik. Så nu skall hon gå igenom exakt hela kroppen hos dom. Från topp till tå.
Mamma har inte mått så bra dom sista månaderna utan plågas utav sin värk i fötterna och ständigt dålig mage. Och hon har gått ner tio kilo på väldigt kort tid. Klart som korvspad att man blir orolig.
 
Ikväll har vi inte gjort så mycket mer än att ätit tittat på TV samt glöggat lite...
Här sitter min fina mamma och myser lite framför TV:
 
                                                                                               (Bilderna blev lite suddiga men dom får duga)
Och här har jag stoppat om henne. Hon sover bra hos oss säger hon.
   
En mamma är en mamma så är det bara och jag älskar henne så. Jag hoppas vid gud att det inte är något större fel på henne... Vet inte hur jag skulle reagera om hon var riktigt sjuk.
( Hemska tanke )
 
Kramar i massor / Jane
 
 
 
 
#1 - - dianasdrömmar:

Åh vad mysigt med mamma besök önskar så att mamma kunde komma hit men efter stroken i våras där hon nästan dog så är hon ju fast i rullstol och har svårt att ta sig någonstans.stor kram fina Jane/Diana

#2 - - Browneyedgirl:

Godmorgon =) Fina mamma, och vilken go dotter hon har. Jag håller tummen att det är i sin ordning. Klart man blir orolig eller hur?!
Stor kram till fina dig

#3 - - Therese:

Vad fint ni tar hand om er mamma. Bra att hon får komma till bättre läkare. Håller alla tummar jag kan att det inte är något större fel på henne. Kram på dig!

#4 - - Anonym:

Mamma är mamma. Och det är klart du är rädd om henne.
Vad bra att ni kollar upp henne hos en läkare.
Kram!

#5 - - camilla:

Ops...jag blev visst anonym. Men....det är jag INTE!! :)
Kram!

#6 - - Paula´z Blogg:

Mamma är alltid mamma!
Min mamma mår efter omständigheterna bra. Har nu inte hört ngt i helgen..ska messa brorsan senare idag!

Ha en fin måndag!

Kram

#7 - - Pia - Kakaobönan:

Vad gullig du är mot din lilla mamma. Håller tummarna för att udersökningarna går bra och att de inte visar något allvarligt.
Nej, det verkar inte som dina kommentarer kommer fram. Undrade just om du "dissat" mig :)

Kram!!

Svar: Paula sa att mina kommentarer kommer i papperskorgen eller skräp post .Så hon hämtar dom där.
Kramar i massor finaste vännen / Jane
Jane

#8 - - ansepanse:

mm, en mamma är en mamma, vad skönt att hon kommer att bli grundligt undersökt nu, håller tummarna <3
massor av kramar till finaste Jane

#9 - - fialia:

Då håller jag tummen för att allt e bra med din mor.
Tänkte på dig när jag var i Sthlm, gick förbi sååå fina kolonistugor i Olofslund, Bromma när jag var ute med barnvagnan.
ha de Fia

#10 - - Tommy:

Sv: Det var riktigt gott!

Härligt att ha sin mor på besök!

#11 - - countrylivingintheciity.blogg.se:

Åh vad fint du bor! Jag älskar den gustavianska stilen! Det ser ju ut som ett slott!

Och bilden på din nedbäddade mamma var så söt! Vad snällt att hon ställde upp på bilden (om du inte tjuvfotade henne ;)
Det brukar ju vara svårt att få folk att ställa upp ibland.

Ha en trevlig måndag!
Kram!

#12 - - || mannen som kan prata om hundar ||:

Vad fint med adventsljusen på balkongen :)

#13 - - Paula´z Blogg:

Hoppas att du har en bra måndagskväll!

Du har en Award hos mej att hämta!

Kram

#14 - - Linda Rö:

Hoppas verkligen att det har gått bra hos läkaren för din mamma... *håller tummen hårt*
Tyvärr har jag ingen bra relation till min mor...

Ha en underbar tid tillsammans.. och hälsa mamsen..
Kram

#15 - - Linda Rö:

Hoppas verkligen att det har gått bra hos läkaren för din mamma... *håller tummen hårt*
Tyvärr har jag ingen bra relation till min mor...

Ha en underbar tid tillsammans.. och hälsa mamsen..
Kram

#16 - - Anonym:

Vilken värme som kommer ur detta inlägg. Underbart att ha sin mamma kvar, min dog när jag var 16 år...... Hoppas att din mamma får en riktigt grundlig undersökning och att det blir bra besked! Kramar till er!

#17 - - Micke:

Ta väl hand om mammsen och hoppas allt blir bra med henne. :-)
sv:
Ja, det måste du prova!!! Jättegott! :-)

#18 - - Freja:

Håller tummarna för att de ska kunna hjälpa din mamma att må bättre. Så fint ni har det hemma hos er!

#19 - - synskadad fyra barnsmamma :

Tack gulliga Jane! Nu mår jag fint fint igen... Åh vad gulliga ni är mor och dotter och jag tackar för att du berättade vilka bilder som du visar på bloggen även om jag inte kan se de så är det roligt få beskrivet för sig. Ta hand om er många kramar carina

#20 - - Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma:

Vilken fin dotter du är. Alltid trevligt med mammabesök. Jag hoppas hon inte bär på någon svår åkomma som gör att hon går ner så i vikt.
SV. Jag bor i Norrköping så har ni vägarna hit förbi någon dag är det bara du hör av dig för en fotografering, glad att du frågade iaf :-)

#21 - - ergo sum:

*ler* Ja fina Jane.. Hoppas verkligen det gick bra för lilla mamma hos läkarna! Och hoppas innerligt att de kan hitta det som felas henne och få bukt med det..

Hoppas ni får härliga dagar tillsammans!

Kramar

#22 - - Anita:

Vilket underbart förhållande ni verkar ha din mor och du , hoppas det inte är nått allvarligt
KRAM

#23 - - kort:

Gulliga lilla mor,förstår att hon mår som en drottning hos er. Jag vet ju av erfarenhet hur ompysslad man blir hos er.
Hälsa mamsen, kramar

#24 - - Eva`s blogg:

Men åh va mysigt såå klart blir hon ompysslad av sin otroligt fina dotter vad annars! ja mammma är en mamma o man bara älskar dom såå.....ha det gott och jag tror att allt är ok med henne håller en tumme kram fina du

#25 - - Millan:

Håller tummarna för din fina mamma!!!!kram

#26 - - Anna - mamma till två prinsessor och en prins:

Åh vad mysigt att få rå om sin mamma ordentligt! Hoppas hon får kompetent hjälp nu!
Kram på er

#27 - - envingad:

Men så varm jag blir i hjärtat! Det ser så otroligt gulligt ut..vilken tur hon har som har er! Hoppas hon får en bra undersökning nu och att allt är bra. Kram till er ♥

Till top