TATUERING OCH JULSTÖK !!!

Allmänt / Permalink / 35
Nu har det gått en hel vecka sedan jag bloggade sist. 
Och nu är det redan Fredag.
Vi har haft massor att göra. Både roliga och mindre roliga saker.
Jag har inte hunnit att dammsuga en enda gång den här veckan så det skall göras nu.
 
Veckan började bra med en fantastisk middag hos min mans syster. Vi firade svärfars födelsedag.
Och det som serverades är lite av en favorit hos mig.
"Tjälknöl" på älg... Mmm...
Och efter det så fick vi en underbar chokladtjosan med våra namn på... 
Jag fick även en jättefin tatuering av min svägerskas treåriga dotter.
Hon är så söt den lilla grodan så klockorna stannar och nu har hon fått konkurrens oxå av sin gudomligt söta lillasyster som bara är några månader.
Två små fina pluttor... Jag ville ta med dom hem men det fick jag inte...
 
Den stora tjejen hade dansuppvisning för oss och trillade och slog i sin lilla haka så illa så hon var tvungen att åka till doktorn och sy...
Men hon var JÄTTE duktig och fixade det som ingenting... En riktigt modig liten tjej det där.
 
Ja!!! Nu är det helg igen och granen skall in från balkongen så den är fin när barnen kommer hem från sin pappa på Söndag . Då skall vi klä den och fira tredje Advent... (Mysigt)
Var ju tvungen att lägga in en mysig bild på vårat julkök. Tänk vad bra vi har det som har ett varmt och skönt hem. Tänker på alla hemlösa som går omkring där ute i kylan.
 
Nu önskar jag er alla en trevlig tredje Advent...

Kramar i massor / Jane
 
 
 
#1 - - Eva`s blogg:

Åh va mysigt o så gulliga små kids mysigt med granen jane ta det lugnt bara o inte stressa :) ha en ljuvlig dag kram i massa

#2 - - Paula´z Blogg:

Hoppas att du med får en fin helg!
Det blir att åka o handla ikv då Mats kommer in från ladugården..

Kramen

#3 - - fialia:

Så söta "ungar". o så mysigt du har det. ja nu är man glad att man har ett hem i kylan. Sorgligt att se dom som går me en "dramaten" efter sig o har allt de äger i den.
ha de Fia

#4 - - ansepanse:

stackars lill-tjejen som slog sig så illa när hon bara var glad och ville dansa inför er alla
vad mysigt fint du har det
en trevlig och fin tredje advent till dig och din familj
kramar till finaste Jane

#5 - - || mannen som kan prata om hundar ||:

Jag skulle behöva städa här också innan fredagsmyset, men jag går nog direkt på fredagsmyset! :P

#6 - - Linda Rö :

Vilka mysiga bildet...
Ha en underbar helg du med...
Kram

#7 - - countrylivingintheciity.blogg.se:

Hihi, dammsugning, är inte min starka sida. Jag vågar inte ens säga när jag gjorde det sist.

Som tur är så blir killen tokig på smuts så han tar fram den då och då :)

Vilka fina bilder och vad mysigt ni har det i köket.

Hoppas du får en härlig helg! Vi ses snart igen!

#8 - - Mia:

Såå mysigt det var i ditt kök, vill bara sätta Mig vid ditt köksbort och dricka en kopp te och en pepparkaka.
önskar dig också en riktigt mysig adventshelg. Många adventskramar mia

#9 - - viveka:

Vi skall oxå jula till oss i helgen.
Kramis.
Viveka

#10 - - Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma:

Välkommen tillbaka, skönt med lite uppehåll ibland. Vilka söta barn och den där maten såg verkligen god ut :-)

#11 - - Tommy:

Sv: Tack ska du ha! Ja dom såg verkligen godare ut än vad dom var!

Hoppas du får en fin helg!
Kram

#12 - - Freja:

Vilka små charmgryn! Förstår att du ville ta med dem hem, jag saknar ibland att ha bebisar och småbarn att natta och läsa saga för, men påminner mig då om hur förödande trött jag jämt var och hur det snarare var jag som blev nattad än barnen...

#13 - - Kort:

Så söta båda två ♥ ♥ Hua så hemskt med fallet och att hon fick sy =/ =´(
Gillade tatueringen =) tycker du ska gå och skaffa en direkt, nu finns ju mallen ;)
Tjälknöl gillar jag oxå men har bara gjort den på nöt, aldrig älg, men kan tänka mig att det var mycket gott =)

Älskar ditt "hus" och din fina inredning ♥ När jag fått mitt uterum av Martin Timell och grabbarna så får du komma och inreda ;) Kramar i massor min älskade syster ♥ ♥

#14 - - dianasdrömmar:

Vilken härlig vecka du har haft Jane stor kram Diana

#15 - - camilla:

Julen är en mysig tid.
Men vädret skulle jag vilja ändra på.
Snöstorm.(Men inte får vi några rubriker på nyheterna, inte;) )
Hoppas jag tar mig till jobbet idag.
Ha nu en jätte fin tredje advent!
Du...jag skulle kunna tänka mig att sitta i ditt kök och dricka lite kaffe ;)
Kram fina!

#16 - - Babs:

Härliga bilder, du verkar ha det mysigt i julstöket.
Kram

Svar: Hallå Babs!Vrål kul att du är tillbaka.
Jag kommenterade inne hos dig men vet ej om det kom fram.
Ibland kan vi på blogg.se hamna i skräp post.
Kramar i miljoner.. / Jane
Jane

#17 - - Blondie:

Haha, sicka söta små damer.. :))
Ja, jag är innerligt tacksam att jag har tak över huve't o en varm säng att lägga mig i, alla har inte det..
Ha en skön lördag!!

#18 - - Eva`s blogg:

goa Jane hoppas du har det bra å jag vill oxå önska dig en härlig lördag med din familj ta hand om dig kramen

#19 - - Fina Frun :

Stackars lite då, att slå hakan så illa!
Ha en mysig helg!

#20 - - mormor:

Hej Jane!
Önskar dig en skön helg!/Mormor

#21 - - kaffehörnan:

Vad vackert julstök. Tack för dina fina ord. kram

#22 - - Therese:

Mysigt, så stämningsfullt. Ha en fin tredje advent du med, kram

#23 - - Therese:

Så mysigt och stämningsfullt. Ha en fin tredje advent du med. Kram

#24 - - Micke:

Det ser ju härligt ut!
sv:
Det kommer att bli lite tufft med att inte ha grabbarna hemma på 2 veckor, men det blev ju desto mera kvalitetstid nu innan de åkte och kommer att bli lika mycket när de kommer hem.

Hoppas ni får en fortsatt bra helg och en riktigt härlig 3 advent! :-)

#25 - - Veiken:

Tjälknöl är sååå gott! Nu fick jag lite abstinens.
Oj,oj så synd att ramla under en viktig uppvisning och få åka till doktorn för att sy! :(
Ha en fortsatt mysig och fin helg! Kramar

#26 - - Maria:

Tittar in och önskar dig en fortsatt fin lördagskväll och hoppas du får en fin och bra söndag..
Stor kram
// Maria

#27 - - yasmine modell mamma och fru:

hehe huvudsaken är att dom är goda
hehe.
Nu ska jag sova är så himla trött
kraaaams

#28 - - yasmine modell mamma och fru:

tack
ja kalaset blev kanon hade en trött son som sov till över 10.
Nu ska jag ta en bit tårta. blev en hel del kvar då många av barnen åt glass.
Hoppas du har en mysig dag, händer nå kul?
kraam

#29 - - kaffehörnan:

Bra du håller med mig, annars får du på smisk *ler bara busa med dig. Godisdig
kram

#30 - - bella davis:

så söta! allt bra? kram

#31 - - Eva`s blogg:

kikar in & kollar av lite ser att du inte bloggat så du myser väl så här på 3 advent ;) kramen fina du

#32 - - Berra Bus:

Skönt att någon tänker på oss som är ute i kylan. Ha en fortsatt underbar tredje advent. Dunder kramar Berra Bus

#33 - - Susanne P:

Åh, så gott med tjälknöl. Det var länge sen jag gjorde en sån....
Stackars liten som slog i hakan när hon skulle dansa.
Kram

#34 - - Berra Bus:

Skönt att någon tänker på oss uti kylan i ett Sverige som har blivit mycket kallare. Ha en fortsatt bra tredje advent. Dunderkramar Berra Bus

#35 - - Hörni:

Vad mysigt du har haft det och vilka sötungar. :)
Tjälknöl är såååå gott, men på älg har jag aldrig ätit det tyvärr.

Till top