TANDTROLL I TOMTESKOGEN !!!

Allmänt / Permalink / 36
Tänk nu är det snart andra advent !
Tiden går så fort så jag hinner inte med alls.
Man tycker att det är många dagar kvar till jul men på Torsdag är det Lucia och sedan så säger det bara swich så är julafton här.

 
Och det där med att planera i god tid före har jag aldrig klarat av... Vad det än gäller...
 
Idag har jag varit hos tandläkaren och lagat ett hål och nästa gång så skall det rotfyllas. HUA...
Jag gillar inte att vara där men måste man så måste man... Sedan så skall dom bleka tänderna på mig och det skall bli jätte kul.
Vad tycker ni om att gå till tandläkaren? Jag har ju förstått att det inte bara är jag som ogillar (läs avskyr) det. Men min väninna hon somnar när hon är där...
 
Här är det jätte kallt så här kommer lite värme i form av en brasa...
Brasan har jag hittat inne hos Pihlan jag älskar att  vara inne där och gotta mig i allt fint hon har på sin inspirations blogg... Klicka på namnet så kommer ni dit.
 
Nu vill jag önska er alla en jätte fin andra Advent.
Kramar i massor / Jane
 
 

#1 - - Shadde:

Ja tänk vad tiden går snabbt nu..... Å jag som inte e klar med alls julbestyr ...
Usch jag tar hellre sprutor som jag avskyr massor än att gå till tandläkaren som jag avskyr ännu mer.
Trevlig andra advent. Kram

#2 - - countrylivingintheciity.blogg.se:

Hihi, vilken söt bild på dej det var på den sista bilden!

Och snygga skor har du med ;)

Jag håller också på att bleka. Men jag sover med bettskena så det är några nätter kvar.

Oj vad fina vi kommer att bli nu! :)

#3 - - Eva`s blogg:

Åh va mysigt du har det här inne :) varmt å gott ha en mysig fredag min fina vän :) kram å kram

#4 - - Paula´z Värld:

Ja, nu går det fort o snart är det jul! Här är det snökaos nu....
Mysigt att vara inomhus i alla fall!
Och vad du har mysigt härinne :)
Usch, tandläkaren är inget kul..usch & blää

Ha en fin helg o Andra advent!

Kram

#5 - - Freja:

Jag önskar även dig en mysig andra advent! Jag är inte alls rädd för tandläkaren, går vartannat år och kollar tänderna. Och jag har somnat en gång hos tandläkaren, men det var när jag slog ut en tand när jag gjorde lumpen och dagen innan cyklat tio mil med stridspackning på en gammal militärcykel... Hos tandläkaren var det varmt och skönt och jag låg där i stolen och väntade på att de skulle bestämma hur de skulle göra med min tand, sätta krona eller ta bort resterna och göra en stifttand, och då somnade jag....

#6 - - dianasdrömmar:

Ogillar att gå till tandläkaren kram Diana

Svar:
Jane

#7 - - ergo sum:

Hej Jane! Jag håller med om att tiden går fort... Jättefort!

Jag har inga problem med att gå till tandläkaren. Det är inte jättekul, men det går. Jag går regelbundet, en gång om året. Har bara haft tre hål i hela mitt liv, men jag har mycket tandsten. Jag bleker inte mina tänder då det inte är bra för mina tänder. Det skulle göra dem alltför spröda, så jag föredrar att ha dem som de är istället för att orsaka tandlossning.

Hoppas du också får en fin 2:a advent!

Kram

#8 - - Millan:

Detsamma till dig.
Nej tandläkaren är inte rolig att gå till men man måste..
Ha en härlig dag!
Kram

#9 - - Linda Rö :

Mysigt med brasa - önskar jag hade en.
Men tandläkaren ger jag inget för - JAG HATAR VERKLIGEN ATT GÅ DIT!

Hoppas helgen din blir underbarr!

Kram i massor

#10 - - Eva`s blogg:

God morgon fina du ...hoppas allt är bra å att du får en härlig lördag här skall jobbas extra kl 16-20 helt ok ha det gott kram å kram

#11 - - Eva`s blogg:

God morgon fina du ...hoppas allt är bra å att du får en härlig lördag här skall jobbas extra kl 16-20 helt ok ha det gott kram å kram

#12 - - Fina Frun :

Jag har inget emot tandläkaren faktiskt. Tycker det är skönt när man går där ifrån och tänderna är skinande rena. Men så har jag aldrig lagat ngt hål heller. Då kanske jag hade tyckt annorlunda ;)

#13 - - Shine:

Åh, vad mysigt! Det gäller att njuta av allt mys.
Jag verkligen hatar tandläkaren... därför gör jag allt för att missa besöket och sen går det alldeles för lång tid innan nästa besök : ( ska ta tag i det direkt efter att jag blivit frisk.... hua...
HA en härlig helg!

#14 - - Therese:

Nä tandis är ingen favvo! Skulle aldrig kunna somna där. Ha en fin andra advent, kram

#15 - - yasmine modell mamma och fru:

ha en fin helg
kram

#16 - - Synskadad fyrabarnsmamma-med bebis i magen :

Hej jane! jag vill önska dig också en fin andra advent. jag har inget emot att gå till tandläkaren (Jag kan bara säga att det var länge sedan sist). Många kramar carina

#17 - - Mia:

Åhh såå varmt och mysigt det var här inne ;-) Kul med brasan, Du är såå påhittig fina J. Ha ny en riktigt mysig andra advent, om 2 veckor får jag träffa Mina nära och kära, ska bli såå underbart !!!! Många varma vinterkramar Mia

#18 - - Fina Frun :

Hoppas du får en fin andra advent :)

#19 - - yasmine modell mamma och fru:

tack...
trist för dig med tandläkaren, men tyvärr ibland nödvändigt.
kraaam

#20 - - Anita:

Haha somna hos tandläkaren ja det kan manju önska , nä fy jag ligger och kramar armstöden så jag får handsvett :)

#21 - - Berra Bus:

Tandläkaren och bilbesiktning är årets vånda resulterar oftasts i återbesök, ha en fortsatt bra andra advent. Berra Bus

#22 - - Hörni:

Det är ok att gå till tandläkaren tycker jag. Bara jobbigt att det är så dyrt.
Hoppas du haft en fin andra advent. :)

#23 - - Pia:

Härligt med en värmande brasa. Det behövs, tack!
Tandläkaren är inte kul alls och som grädde på moset kostar det ju en hel förmögenhet dessutom. Det borde väl räcka med obehaget...
Kram Pia

#24 - - countrylivingintheciity.blogg.se:

Trevlig måndag!

#25 - - Eva`s blogg:

kikar in i din fina stuga å så mysigt det är här :) hoppas allt är bra med dig å kramar till fina dig

#26 - - Mia:

Åhhh va mysigt, inte tandis kanske men andra bilderna ;-)

Har inga problem med tandläkarbesök alls bara kostnaden och att jag nyligen råkat bita av två tänder efter varann :-(

Ha en toppentisdag kramkram

#27 - - camilla:

Min före detta jobbarkompis är tandsköterska där jag går,så jag ser lite framemot att gå till tandläkaren. Eller....åtminstone att få träffa henne :)
Kram!

#28 - - Eva`s blogg:

Hej jane hur har du det? hoppas du har det bra i stugan o får fixa allt inför julen men glöm inte bort dig själv kramen

#29 - - Vivka:

Hej Jane. Vilka fina bilder.
Jag har bytt blogg, du har adressen i kommentaren.
Den påminner om hur Ameliabloggen var tidigare.
Kram
Viveka

#30 - - Christina Larsson:

Du vet vad jag tycker om tandläkaren =/ Hua jag har dragit med min tappade plomb i över ett halvår. Om någon vecka får jag betala fullt igen...Tiden rinner iväg och jag har all städning kvar ;) men köttbullarna är gjorda, julskinkan i kylen i alla fall =) Ha det bäst goa, älskade syster.

#31 - - Eva`s blogg:

Hej ...Jane hur har du det denna lucia dag? hoppas allt är kanon såå klart :) ta hand om dig du fina kramen

#32 - - Annica:

Jaa, snart är det juuul! <3 Den mysigaste av alla högtider.
Tandläkarn är aldrig roligt att besöka. Huvva huvva!! Jag brukar dra mej in i det längsta. Men när det är gjort är det ju skönt!

Önskar dej en mysig dag. kram

#33 - - ansepanse:

nej, jag gillar verkligen inte att gå till tandläkaren, du är duktig du som klarade av det
bamsekramen till finaste Jane

#34 - - Mia:

Kikar in o önskar trevlig helg! kramkram

#35 - - countrylivingintheciity.blogg.se:

Var tog du vägen? <3

#36 - - Popkungen:

Jättefin blogg! :)

Till top