NU ÄR DET RIKTIGT VITT UTE !!!

Allmänt / Permalink / 29
Vilket härligt snöväder vi har fått!
Det känns så mysigt att sitta här och blogga och titta ut genom köksfönstret.
Jag blir så arg när inte snöflingorna syns på fotot!
Jag får gå in till Fotograferande Fyrbarnsmamman och se om hon har några tips... Hon tar så fina bilder så det är inte klokt. Och hon delar med sig av sina kunskaper i sin fotoskola / fotokalender. Min dotter går in dit och lär sig massor... Klicka HÄR för att komma till hennes blogg...
Har ni sett så mycket snö det har kommit! Här ser man att det snöar ute. Tänk jag bor nästan mitt i smeten här i Stockholm och det ser ut som om jag bor i skogen... (Härligt)

 
Vi var i vårt lilla torp igår och jag fick ju en liten chock när jag kom dit!
Min ena Datura / Änglatrumpet slog ut för fullt. Fast jag hade klippt ner den.
Det var lite konstigt med tanke på att den blommar ju oftast på hösten. Men jag fick en på Julafton förra året oxå...
Var ju tvungen att ta ett kort på den dom här fina istapparna. Man ville nästan göra som när man var liten bryta av dom och suga på dom. Haha
 
Usch vi har inte satt på vinterdäk ännu så det skall göras idag.
Hoppas att vi tar oss till däcktjosan bara... Det är VÄLDIGT HAAAAAAAAAALT...

Sedan så är jag är lite sugen på att ta med mig gubben ut på något häftigt dansställe ikväll med lite god mat och härligt vin. 
 
Kramar i massor / Jane
 
 
 
 
 
 
#1 - - Maria:

Hej bästa du!

Ja visst är det härligt med snö.. Blir verkligen en extra härlig stämning..
Måste säga också att det var himla skoj att vi hade lika advetsljusstake :)

Stor kram och trevlig onsdag till dig
// Maria

#2 - - Pia:

Haha, jag har släppt ut dig ur soptunnan!

Häftigt med Änglatrumpeten.

Med det snökaos som är idag så hoppas jag ni tar det lugnt om ni ska ut med bilen. Fast allra helst hoppas jag ni inte tar ut bilen alls!

Kram Pia

#3 - - Ergo sum:

Hej fina Jane!

*ler* Jasså du, det är så det ser ut mitt Stockholm nu? Här blickar jag ut på en vacker sol och klarblå himmel..

Hoppas ni kommer iväg och dansar.. DET är underbart kul!

Kramar

#4 - - Hörni!:

Visst är det härligt med all snö! Det stormar lite väl mycket här idag bara.

Oj en sån vacker änglatrumpet mitt i snön. :D

Var har du förresten hittat koden för den fina snön som faller i alldeles lagom mängd på din blogg? Jag vill också ha snö! :)

#5 - - fialia:

Fina bilder men vad den ser kall ut, blomman.
Vilken bra ide med mat o dans, hoppas ni kommer iväg det kan man behöva, fast det är ju snökaos där uppe hos er.
ha de Fia

#6 - - Linda Rö :

Ser mysigt ut... Jag älskar snö....

Hoppas ni få trevligt på dansen.

Kram

#7 - - Paula´z Värld:

Oj, vad ni har fått snö! Här har vi fått lite också. Men vi har mestadels kallt , -20 nyss ! Det räcker med det nu tycker jag....har inte så bra dag idag;(

Hoppas att ni far ut o dansa! Här blir det inget extra ikv, hoppas på hämtpizza ;)

Kramar/Paula

#8 - - Tommy:

SV: Skrattar...

Ja dessa tanter är i farten när jag kommer med hundarna .. I sommras blev jag stannad av en mamma med son och dotter på runt 4-6 år och då gick konversationen så här:
Sonen -"Får vi klappa? och du, min mamma säger att det bara är bögar som har flickhundar"
Jag - " Jasså? vet du en sak?"
Sonen och mamman bara tittade "- Vad?
Jag - " Det är sånna som din mamma som gör att det finns bögar vi världen!"
Mamman - Drar i sina barn, röd i ansiktet och bara går! :)

Kram

Svar: Hahaha! Det var ett bra svar...Kram / jane
Jane

#9 - - || mannen som kan prata om hundar ||:

Det är verkligen vackert med allt vitt nu - men samtidigt lite besvärligt! :/

#10 - - Eva`s blogg:

men oj va snö ni har :) mysigt du/ni har det hemma å blomman lever den ute??? så vacker ...hoppas ni kommer ut ikväll då gå försiktigt bara kram i massor

#11 - - Anonym:

Nu skrev jag en kommentar, men så blev något fel :-(

jaja skriver igen. Gullig du är som skriver om mig :-) Jag får väl ta o göra ett fototips om hur man fångar snöflingorna på bild. Men det dröjer då det finns några förinställda inlägg publicerade redan.

Vad mycket snö ni har i Stockholm, som här ungefär det vräker fortfarande ner :-)

#12 - - Kort:

Måste kika in på den fotobloggen. Din första bild på änglatrumpeten tycker jag är så sagolikt vacker, kontrasterna är så härliga och blomman ser inklistrad ut ( fast jag vet att den inte är det)
Istappar hänger även här fullt på ladugårdstaket =)

Nu blir det bannor =/ Varför ska ni alltid vänta med vinterdäcken tills det är svinhalka... =/ morr Fatta att jag är jätterädd om er ♥♥♥♥

Hoppas du fick äta något riktigt gott och fick en svängom och att ni tog tunnelbanan och inte BILEN ;)
Kramar i massor ♥

#13 - - kaffehörnan:

shit vad mkt snö alltså. Fräck bild med isen. kram

#14 - - Micke:

Vintern är en vacker årstid när det är så här vitt.
Men det är härligast när man kan sitta inomhus i värmen och titta ut på snön. :-)
Vilken livskraftig blomma!!!
sv:
Du har helt rätt. Avslutningen var det bästa. :-)

#15 - - kaffehörnan:

Var de längesedan du hälsa på dom
kram

#16 - - dianasdrömmar:

Visst är det härligt Jane med all snö, hoppas ni kommer iväg på dans kram Diana

#17 - - Browneyedgirl:

Vilka mysiga bilder =) Visst är det vitt och fint ute. Älskar det. Hoppas du fick ut din man på god mat och dans, lät ju i alla fall riktigt mysigt <3
Kramen

#18 - - Eva`s blogg:

Finaste Jane ..hur har du det i all snö?? kaos enligt nyheterna va ...här är väl lagom med snö men jag jobbar mest så märker inte av det så mkt :) ha en härlig dag fina du å kram å kram

#19 - - Eva`s blogg:

Finaste Jane ..hur har du det i all snö?? kaos enligt nyheterna va ...här är väl lagom med snö men jag jobbar mest så märker inte av det så mkt :) ha en härlig dag fina du å kram å kram

#20 - - ansepanse:

står änglatrumpeten ute? jag menar, hur har den klarat kylan? däckbyte - pronto, nu är det farligt att vara ute på vägarna med sommardäck
Sv: det är inget fat, det är locket på en gammal plåtburk, jag tycker den är så fin
kramar finaste Jane

#21 - - Therese:

Fantastiskt att blomman lever, otroligt häftigt! Hoppas du fick med honom på dans, det är ju toppenkul. Jag har dansat sen jag var 6 år, älskar det. Men maken min avskyr att dansa tyvärr. Har dansat med honom en gång, på ett bröllop och då tyvärr inte vårt!! Kram

#22 - - ansepanse:

Sv: du har helt enkelt gröna fingrar :)
tack snälla, jag lär behöva det, ett knivigt fall tydligen
kramar till finaste Jane

#23 - - Veiken:

Den näst sista bilden är helt otrolig. Den ser nästan hopklippt ut!
Tack för tipset - ska genast gå in och kolla fotobloggen. Behöver lära mig en del! :) Kram

#24 - - countrylivingintheciity.blogg.se:

Hihihi vilket jätteroligt inlägg! (Och blomman var så vacker).

Ja, nu måste du ju på med vinterdäck för nu är det ju december!

Härligt att gå ut och dansa! Vi ska nog gå på bio till helgen.

Ha det så bra!

Stor kram!

#25 - - Susanne P:

Men...nu blir jag avundsjuk X 2!!!
Både mer snö än vi OCH en Änglatrumpet som blommar!?
Mina Änglatrumpetar ville inte alls vara med mej i sommras och snö...ja, det har kommit lite men inte kan jag säga att det är mängder, inte...

Härliga bilder!
Kram

#26 - - Emmy i Australien:

Vad härligt med snö! Hoppas den är kvar när vi kommer hem den 22 :-) Kram

#27 - - camilla:

Ojojoj...vilken snö!
Och här snöar det idag också.
Men du..är jag avundsjuk eller avundsjuk?
Guuud så vacker den är,Änglatrumpets blomman.
Kram!

#28 - - Mimmi:

Visst är det myyys med vit snö! :-) Kramar

#29 - - Maria:

tittar in och önskar dig en fin fredag

kram kram

Till top