DIOR OCH SEMLOR !!!

Allmänt / Permalink / 50
Nu har jag blivit en riktig skitkärring (En lyxtant)... Haha
Jag har köpt mig en Christian Dior kappa i mocka.
Jag har ju alltid gillat lite lyxiga saker men jag har väl aldrig i mitt liv ägt något av Christian Dior förutom solglasögon och någon väska förstås.
Nu är det ju inte så flott som det låter då jag hittade den på blocket för en fjutt peng.
Men den är jätte fin tycker jag och JÄTTE varm då fårskinnet är på insidan av kappan.
Och inte nog med det! Min dotter blev jätte glad när jag hade handlat second hand. Då jag tydligen var väldigt miljövänlig. Jorå så att... Bara en sån sak...
Givetvis så kommer det en bild på tant raffa med kappan på snart.
 
Sedan så blev jag ispirerad av massor av andra bloggar som har gjort egna semlor.
Så jag har hängt på trenden att göra egna semlor. Då min äldsta dotter är allergisk mot mandel och nötter så gjorde jag en egen mandelmassa utan mandel.
Dom kanske inte blev så vackra men jag är vrålnöjd då det var första gången jag gjorde egna semlor.
Sedan att dom smakade kanon gjorde ju inte saken värre...
 
Kramar i massor / Jane
 
#1 - - countrylivingintheciity.blogg.se:

Vad goda de såg ut!

Jaså har du inte ägt Dior, själv har jag både Dior och Gucci och D&G...
från Turkiet, fniss fniss

Kram på dej!

#2 - - Eva`s blogg:

super fin vill se dig i den :) nja inga plagg men väskor i DKNY o Burberry korthållare o nyckelring men det är lyxigt o jag gillar det..älskar fina saker å bullarna ser mumsiga ut ...ja ang programmet, tycker dom är lite löjliga Mindy är så stirrig o Maria har ändrat sig en del oxå blivit lite skrytig tycker jag ......kramar

#3 - - Ting:

Åh vad mumsigt med semlor!
Det måste jag fixa/köpa imorgon!
Härlig kappa!

#4 - - Eva`s blogg:

Nej då imon skall vi bara ha lite vardagslyx ;) hi hi miljöombyte ...sötis där kramen

#5 - - Eva`s blogg:

om jag får dom 2 mössor som jag lovats så skall dom skickas om några veckor, hoppas dom håller ordet, för om dom gör det så tänkte jag att du skulle få en och en till mig hi hi kramen återkommer mer när dom hört av sig ..

#6 - - || mannen som kan prata om hundar ||:

Den ser onekligen varm och go ut! :)

#7 - - ansepanse:

jättfin kappa och vad duktig du är som bakat egna semlor :)
kramar finaste Jane

#8 - - Linda Rö :

Ser otroligt gott ut.. Mina blev mycket mindre och inte jättegoda..

Ha en bra dag..
Kram

#9 - - Hörni!:

Åååh vilken härlig kappa, ser väldigt varm och gosig ut!
Semlor, mums! Jag ska precis äta en jag också. :)

#10 - - shadaim12.wordpress.com/:

Vilken snygg Dior!!!
Såå snygg, nu vill vi se den på när vädret tillåter.
Tycker att du gör helt rätt i att lyxa till det med lite Dior i vardagen =))
kram

#11 - - Carro - en emo/scene bloggerska:

Sv; Visst är det :D Kramisar Carro

#12 - - Micke:

De där ser väldigt goda ut tycker jag! :-)
sv:
Ja, du bor ju i Stockholm så du kan ju se det på plats! Kul! :-)

#13 - - Berra Bus:

Hej Jane
Bra att "tant raffa" klär sig varmt vintern är inte slut än. Hur går det för "snickaren" håller tidsschemat eller är det dags att tänka på rotavdrag?
kramar i massor.

#14 - - bella davis:

hej snygging! haft en bra dag? kramis

#15 - - dianasdrömmar:

Vilket fynd superfin kram Diana

#16 - - camilla:

Ååå vilken fin kappa!
Och vilka smarriga semlor!
Tänk vad man kan fynda på tradera!
Kanske inte semlor, dock ;)
Kram!

#17 - - Paula´z Värld:

Jättefin kappa! Ser varm ut!
Semlor har jag inte gjort o menar je heller göra. Men visst slinker det säkert en el två ner :)

Kram

#18 - - Therese:

Jättefin, vilken lyxpingla du blir. Ja det är mycket "miljötjafs" man helt plötsligt ska bli varse nu för tiden...samma här! Kram

#19 - - Eva`s blogg:

Kikar in & säger hej å önskar dig en skön dag kramar i mssor

#20 - - Browneyedgirl:

Vilka fina semlor =) Ser jättegoda ut.
Och vilken fin kappa, supersnygg! Lite lyx är aldrig fel att unna sig!
Kram och ta hand om dig!

#21 - - Babs:

Jag har ätit en semla varje dag sen trettonhelgen, jag gör dem själv förutom brödet som finns färdigt att köpa och går utmärkt att ha i frysen.

Katten åker nog postbil just nu och är nog framme hos dig snart.
Kramis

#22 - - Millan:

Fina semlor tycker jag!!!

#23 - - margit:

tips !
kläderna från secondhand ska
frysas ner innan användning,
då dör ev kvalster och ohyra som
kan finnas i kläder.

#24 - - Lina:

Åh vad mumsigt det ser ut :D

Sv: Åh tack fina du! Kramar!

#25 - - maria:

Hej tjejen!
Hoppas allt är bra med dig? Vad gott med semlor dom ser verkligen super goda ut..

Stor kram till dig
//Maria

#26 - - Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma:

Oh så gott med semlor. Men det blir nog ingen sådan för mig i år, vill ju bli av med kilorna som envist hänger sig kvar.

#27 - - ergo sum:

*ler* Jamen sedär - då är både mor och dotter nöjda! Härligt!

Och semlorna såg jättegoda ut. Det kanske börjar bli dags för en snart? Har ännu inte ätit någon i år..

Kramar

#28 - - bella davis:

hej goding! haft en bra dag? kramar

#29 - - Millans Värld:

Tittar in och önskar dig en trevlig helg.
Vad gott det ser ut med semlor.
Kram

#30 - - Micke:

Nu är det helg, så… HA EN RIKTIGT BRA HELG!!! :-D

#31 - - maria:

Tittar in och önskar dig en trevlig helg och hoppas allt är bra med dig..

Stor kram fina du
//Maria

#32 - - Mimmi:

Mums med semlor. Och snygg kappa! Kram

#33 - - countrylivingintheciity.blogg.se:

Ahhh Dior!!! <3 <3 <3

#34 - - Eva`s blogg:

Hej på dig ...nu är vi hemma igen å skönt att vara borta men skönt att komma hem :) ja vi har njutit för fullt hoppas allt är bra med dig min vän å jag önskar dig en skön dag kram

#35 - - Livet på landet:

Cool kappa!!

Ha en trevlig helg!

#36 - - Veiken:

Det spelar ju ingen roll om inte kappan är helt ny - den är urläcker i alla fall.
Ett tips: Mosa banan och lägg i semlorna klicka på grädde och semlan blir mycket godare än mandelsmassesemlor! Helgkramar

#37 - - Freja:

Klimatsmart! Och duktiga du som gör egna semlor, jag tänker alltid att jag ska baka, men sen blir det aldrig av...

#38 - - Mia:

Jättefin kappa J, är säkert suuperfin på Dig också ;-)
Dior väska i garderober, en liten fin beige med guldkedja som Min mamma hade när hon levde. GUCCI solglasögon som jag ska använda i sommar hoppas ja...och Burberry väska, liten söt en och så Mulberry en datorväska köpt för många herrans år sedan. Visst är det kul när man kan fynda lyxvaror och den där kappan kommer Du aldrig att tröttna på. Kramen till helgen får Du ifr Mia,

#39 - - Tommy:

Sv: Ja det var verkligen snällt av kaffehornan ..:)

Hoppas ni får en fin lördag!

#40 - - yasmine modell mamma och fru:

tack
mumsigt med semlor
hoppas du får en fin lördag
kraaam

#41 - - Eva`s blogg:

hej på dig vännen..hur har du det idag? hoppas toppen bra men det tror jag nog så ha en härlig lördag o ta hand om dig kramen

#42 - - envingad:

Jättefin kappa får jag lov att säga.. den vill vi se på dig sen :)
Gott med semlor!!
Men hur gör du madelfri mandelmassa? *nyfiken* tar gärna emot receptet
Ha en underbar söndag
Kramen ♥

#43 - - Fina Frun :

Bra fyndat med kappan! Och semlorna ser jättegoda ut :)

#44 - - Berra Bus:

Hej sötnos, haft en bra helg?
kramar i massor

#45 - - TantGlad:

Hoppsan och så hamnade jag hos dig.
Visst är det härligt med lyx i tillvaron och som är nåt jag unnar mig ofta.
Själv är jag en Chanel. Gillar dom.
Ha det så gott!

#46 - - TantGlad:

Hej igen Jane.
Jag har länkat dig hos mig så att jag hittar tillbaka hit.
Gillar din tjusiga blogg!
Pssss gott med semlor.
Kramar!

#47 - - Eva`s blogg:

God morgon tjejen ...önskar dig en skön måndag å massa kramar

#48 - - Synskadad fyrabarnsmamma:

Smaskens! Semlor som är så gott... Utan madelmassa (blink). Vad duktig du är som har bakat egna semlor! Vad roligt att du är nöjd med din fina kappa. Många kramar till dig från carina. (Gör inlägget via Iphone som är något nytt för mig. Jag får inte in bloggadressen där den ska stå så jag skriver den här istället. ccarinanilsson.blogg.se).

#49 - - Mia:

Den är underbar på bild, tror att frun passar utmärkt i den och såklart du ska han en Dior ;-)

Tyckte semlorna ser jättefina ut och så bra att kunna göra egna när någon inte tål saker i dem som annars finns.

Hoppas måndagen varit bra och fortsätter bra :-D

kramkram

#50 - - fialia:

Dior känner jag faktiskt till hahahaha annars e jag helt borta när det gäller sådant. Men sååå goda dina semlor ser ut.
ha de Fia

Till top