LITE TIDIGT KANSKE !!!

Allmänt / Permalink / 24
Nu har vi tjuvstartat lite med jultjosan...
Min Amaryllis som jag fick av svärmor slår ut för fullt.'
Min gubbe har varit på vinden i några timmar och packat om, så nu står alla julkartonger längst fram. (Skönt)
 
Man är bra sugen på att öppna en av glöggflaskorna. Men någon ordning får det allt vara. Kanske nästa helg...
Det finns ju en hel uppsjö av Glöggsorter. Men jag gillar bara Blossa och Bob:s Glögg... Haha
Starkvinsglögg tycker jag är vedervärdigt... 
Men det är bra mysigt att tända en massa ljus och sitta och sippa på en varm Glögg framför en bra film...
 
Ps. Om Shines dagar tittar in så kan jag inte kommentera hos dig då det är något fel på dina inställningar. Ds
Kramar i massor / Jane
 
 
 
 
#1 - - Mia Magnusson:

Jane, Tycker Du gjorde alldeles rätt i som tjyvstartade med julsakerna, har ja också gjort....Spelat juliga härliga låtar med Sarah D Finer och Peter Jöback, bakat Pepparkakskladdkaka.Julkartongerna ligger fortfarande på vinden och i skåpet, tur Du inte behöver rota fram dina ifr längst bak Nu, ;-) Många varma kramar och ha en skön novembervecka. Mia

#2 - - Ergo sum:

*ler* Härligt att du hittat "julen"! Det är inte enkelt med alla lådor med mera... Hos oss väntar vi.. Julen får inte komma för tidigt!

Kramar

#3 - - Fina Frun :

Vi har också tjuvstartat med både det ena och andra ;)

#4 - - Chocochums:

Hej! :)
Kika gärna in på min blogg där jag skriver om matlagning, bakning, inredning, tips, pyssel och allt som pluppar upp i mitt huvud! :)

#5 - - dianasdrömmar:

Mysigt Jane, vi har tjuvstartat lit emed glöggen ...:) kram Diana

#6 - - fialia:

Snart dags för julmusiken, hittade en massa "crazy" låtar på spotify förra året.
(finns det tid över hör jag av mig)
ha de Fia

#7 - - Eva`s blogg:

Ja man kan väl göra det :) gott är det :) hoppas du har det bra fina vän kramen

#8 - - Mia:

Tack för länken, nu var det lättare att hitta. Hur använder du oljorna - såg att du undrade lite och tänkte höra vad du kommit på?

Jag gillar ljus glögg kall med is och lime, har aldrig riktigt gillat den varma glöggen mest för att jag fått ont i magen :-( som rött vin, tål det inte bara.

Måndagskramisar!

#9 - - Kort:

Mysigt ni har, jag spar mitt pyssel till advent, sen slår jag på stora trumman =)Ha en härlig vecka kära syster, kramar i massor

#10 - - camilla:

Jojo...nu närma sig julen med stormsteg.
Hmmm...och jag som ska jobba hela julhelgen:(
Kram!

#11 - - countrylivingintheciity.blogg.se:

Åh jäklar vad glögg ni har!!! Hur ska ni hinna dricka upp allt det där!? :))

Kramisar! ;)

#12 - - ansepanse:

åh vilken vacker amaryllis :) och vad snäll gubben din är som varit uppe på vinden och flyttat på kartongerna
Sv: tack snälla, vad glad jag blir :)
kramar finaste Jane

#13 - - Hörni!:

Vi har bara en jullåda, jag gillar inte julpynt så mycket. Men blommor, ljusstakar och ljusslingan på balkongen tycker jag om. Ska nog sätta upp slingan idag tror jag.

#14 - - ansepanse:

Sv: du klarar dig :) just för att du inte tänt dem ännu :)
kramar finaste Jane

#15 - - Synskadad fyra barnsmamma :

Hoppas att denna kommentar kommer fram det är första gången jag kommenterar via IPhonen! Jag älskar julen den är så mysig. Jag älskar också glögg... Men för min del får det bli alkoholfri denna jul. Glögg doftar så gott och smakar ännu godare... Ha en fortsatt underbar måndag många kramar till dig Carina

#16 - - viveka:

Tjuvstartar jag med, älskar ljuset i mörkret.
Kram
Viveka

#17 - - Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma:

Tycker det är precis lagom att börja med julstök nu för sen när det närmat sig riktiga julen då vill man ju bara mysa av allt. Och efter nyår brukar jag vilja ha ner allt fort igen så varför vänta ;-) Jag tycker också bara om saftglögg, inget starkt för det smakar bara sprit ;-)

#18 - - Micke:

Ja, tiden går fort och snart är det dags att planera för julen på riktigt.
Jag har också smygbörjat. Har köpt och druckit ett par flaskor julmust redan. ;-)
sv:
Tack! Ja, de små liven hamnar i ens hjärta, så är det. Tufft när de försvinner, både för barn och vuxna.
En papegoja? De lär ju leva i en 60-70 år, så det kan ju bli en långvarig liten kompis där hemma. :-)

#19 - - Veiken:

Jag håller med dig till 100% Det är Blossa som gäller - annars kan det kvitta! :) Kramar

#20 - - Eva`s blogg:

Hej finaste du....hur är det med dig? här är det fúll rulle :) allt tar på krafterna just nu :( kramar i fång

#21 - - Freja:

Till och med jag har påbörjat julförberedelserna! Jag har inhandlat sakerna till ungarnas paketkalender...

#22 - - Maria:

Tittar in och kollar så allt är bra med dig tjejen?
Kram kram

#23 - - Annika:

Vi har tjuvstartat med glögg. Jag tror det är första året vi tjuvstartade. Men det är sååå gott!! Ha en skön kväll. Kram

#24 - - Mimmi:

Här har jag tvättat julgardiner och slagit in klappar. Ta en glögg du!! ;-) Kram

Till top