NU ÄR DET NÄSTAN FÄRDIGT!!!

Allmänt / Permalink / 33
Först och främst så vill jag berätta att min dotters blåsljud inte var något farligt. Utan helt normalt för att vara just ett blåsljud. (SKÖÖÖÖÖÖÖNT)
Jag var så nervös när jag väntade på svar från doktorn så råttan här ser lugn ut i jämförelse med vad jag var. Hua...
 
Nu är i alla fall granen klädd och alla tomtar uppsatta.
Vi har ju flyttat till en mindre lägenhet och våran konstgjorda gran får inte plats. Så i år har vi en äkta och det doftar sååååå gott...
Min dotter trodde det var en fejkgran. Men här ser ni att den är äkta... (Usch den barrar redan...)
Pianot får agera godisbord i år och ovanpå så står alla små tomtar som jag fick av min älskade farmor varje jul tills hon gick bort 92. Jag saknar henne nått så vansinnigt fortfarande... Hon var som en andra mamma för mig.
Det här är den absolut första tomten jag fick av henne det år jag föddes.
Och den här tomten köpte jag och mina döttrar idag... Jag tycker han påminner lite om min man. (Blink)
Jag måste ju få visa vad han har gjort alldeles själv.
Dom här fantastiskt goda köttbullarna har han stått och rullat och stekt medans jag och barnen var iväg och handlade. Han gjorde som min syster Kort sa åt honom, stekte dom i en ugnsplåt i ugnen.
Snabbt och bekvämt utan en massa stek os...
Juldraperierna har oxå kommit upp. Nu är det bara lite matlagning och pyntning kvar sedan så kan vi jula in oss ordentligt...
Kramar i massor / Jane
 
 
 
 
 
#1 - - Kort:

Så skönt att allt var bra med blåsljudet...puhhh
Granen är jättefin och jag förstår hur ljuvligt den doftar ♥
Din goa, älskade farmor ♥ skapade en tradition för mig oxå, jag ger mina barn och barnbarn en tomte varje jul som jag skrivit årtal under....min dotter har idag 26 stycken ;) och min son några fler =)
Hur söt är inte den första tomten du fick ♥♥
Gillar verkligen tomten ni köpte idag =) så mysig ♥ och lika slappt som han har det ska jag ha på julafton ;)

Blir lite sur här =( Era köttbullar blev finare än mina ;)
Så julfint hos dig goa, älskade syster ♥ Krmar till er ♥ ♥ ♥ ♥

#2 - - Veiken:

Jag har en mormor som är lika saknad och älskad som din farmor. Underbart att dom har funnits för oss!
Det riktigt andas jul och mys när jag ser dina fina bilder. Massor av julkramar!

#3 - - dianasdrömmar:

Skönt att det gick bra hos doktorn stor kram fina Jane/Diana

#4 - - Babs:

Så skönt att det inte var något fel på dottern!
Så fint och jiligt du har det med underbara små tomtar överallt.
Kram

#5 - - Paula´z Värld:

Jättefin gran o härliga tomtar!
Här är det -21 grader idag..brr...
Granen tar vi in idag är det tänkt o den är en äkta gran!
Vad bra att blåsljudet inte var ngt farligt! Cecilia har också det...inget farligt det heller!
Ha en fin helg´!

Kram,kram du fina Jane!

#6 - - Pia:

Skönt att det inte var någon fara med blåsljudet!
Superfin gran! Vår kommer inte in förrän den 23 men den står ute och väntar.
Ser så mysigt och inbjudande ut hemma hos dig!
Ha det gott!
Kram Pia

#7 - - Eva`s blogg:

Oj oj oj där skulle jag gärna firat julen :) såå fint ni har gjort där hemma å fin gran :) dottern helt ok skönt!! ta hand om dig denna fredag kramen

#8 - - Eva`s blogg:

Oj oj oj där skulle jag gärna firat julen :) såå fint ni har gjort där hemma å fin gran :) dottern helt ok skönt!! ta hand om dig denna fredag kramen

#9 - - ansepanse:

åh vad härligt att det inte var något med dotterns hjärta, vad glad jag blev
jättefin gran och visst grandoften missar jag ju men annars är det bara fördelar, inget barr på golven inte :)
så fint du har pyntat och jag log när jag läste att du tycker att tomten där i trappan är lite lik din man :)
din farmor var nog som min mormor var för mig, åh vad jag saknar henne också, hon var alltid så snäll
kramar finaste Jane

#10 - - william:

fin gran:D

#11 - - kaffehörnan:

Tack så för din tro på mig. Menar du orden och bilden i inlägget ?

kram

#12 - - Krister Nilsson:

Jaså då hänger jag med du. hot hot girl till dig *ler Gottigt med köttbullar, nu blir man sugen
kram

#13 - - yasmine modell mamma och fru:

varsågod söta du
dagens länk i min blogg är faktist snäppet bättre hittade massa fina saker på en sida jag inte trodde jag skulle göra de på.
allt bra med dig?
själv ska jag julstäda nu kraam

#14 - - Viveka:

Oj så fint du har julpyntat Jane...
God Jul!
Kramisar
Viveka

#15 - - Emerella:

Vilken vacker julgran ni har :)

Kika gärna in hos mig också :) Kram på dig!

#16 - - Fina Frun :

Vad skönt att blåsljudet inte var något farligt!
Vad mysigt ni har det i hemmet. Önskar er en fantastiskt fin jul!
Kram/Fina Frun

#17 - - Linda Rö:

Så otroligt skönt att höra att det inte var något farligt med dottern din.. Årets bästa julklapp.....

Ha en härlig fredag och en riktigt god jul...
Kram

#18 - - || mannen som kan prata om hundar ||:

Så skönt att få ett sånt besked precis innan jul! :)

#19 - - || mannen som kan prata om hundar ||:

Så skönt att få ett sånt besked precis innan jul! :)

#20 - - shadaim12:

Vilket underbart fint hem du har, blir riktigt varm inombords av julkänsla när jag ser hur fint du smyckat ditt hem.
Underbart att det gick bra med dottern jane .
kram till dig fina och trevlig helg.

#21 - - Jeanette:

Vad mysigt:)

#22 - - kaffehörnan:

Gokväll Hörnan här

Du var med i Dagens Stjärna, nu är inlägget uppe, ta en titt om de var just DU ? Detta var årets sista, men inte min sista grej. Alltid med nya saker på G. Önskar dig en fin fredagkväll och mys på bra

#23 - - JUNITJEJ:

Så julfint ni har det!!!
Ha en trevlig fredagskväll!

#24 - - Berra Bus:

Hej Jane. Vad glad Jag blev när det var ok med blåsljudet. Även jag har varit kock ,rökt och gravat lax lagt in sill fyra sorter, kokt julskinkan och griljerat provsmakat helt ok tyckte Jag. Skall göra Jansson sedan är julmaten klar. Ha en riktig God Jul hoppas Tomten kommer på besök med många klappar till Dig och Din familj. Kramar i massor Berra Bus.

#25 - - Anna - mamma till två prinsessor och en prins:

Men va skönt att hennes blåsljud inte var något farligt!
Och vad fint du har gjort. Riktigt juligt och mysigt.
Önskar dig och de dina en riktigt mysig helg! Kramar

#26 - - kaffehörnan:

Tur de inte var farligt ljud annars får man ha öronpropp
kram

#27 - - kaffehörnan:

De är du värd. Du ligger hos mig, hur lät de där haha ända till 09 imorron
kram

#28 - - Micke:

Så skönt för er att dottern är ok!!! Alltid extra oroligt när kidsen är i fokus.
Bilderna är verkligen Juliga! :-)
sv:
Tack så mycket! :-)
Ha en riktigt bra helg!!! :-)

#29 - - Kort:

Har försökt ringa dig, men förstår att du har fullt upp ♥ Vi får höras imorgon, lite halvviktigt ;) kramar

#30 - - Susanne P:

Hur många gånger har man inte önskat att man kunde ta barnens sits...bara de slapp.
Jag har tre barn, var av två har diabetes. Jag vet inte hur många gånger jag önskat att de kunde fått vara "friska" och att jag fått diagnosen ist...
Men tur var att din dotter mår bra!

Så juligt och fint ni har det! Jättemysigt!
En riktig gran ÄR en riktig gran. ;)

Kram till dej vännen.

#31 - - Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma:

Oh så fint ni fått det. Super mysigt och juligt. Och granen var jätte fin, helt perfekt, även om barrandet är jobbigt.
God jul på er.

#32 - - mia:

Vill önska Dig J och Dina nära och kära en riktigt fin julhelg. du ahr såå vackert hem med fina julgardiner och det ser då där inbjudande ut. Många julkramar till Fina Dig !!! Tycker det är såå roligt att Du provar mina recept. julkramar Mia

#33 - - Camilla - BF13:

Så fint bröllopsfoto!
Och väldigt fin gran :)

God Jul på er!

Till top