EN KUL OCH KLADDIG HELG !!!

Allmänt / Permalink / 29
Ser ni att det snöar på min blogg !!! Och jag fixade till det alldeles själv...♥♥
 
I helgen har vi bakat lussebullar och knäck...
Vilket mickel det är med alla små bängliga formar
Jag höll på att få spader och tänkte slänga ut den varma knäcksmeten från fönstret med kastrull och allt... Men som tur är så hjälpte mina döttrar mig med upphällningen av smet eländet gudbevars...
Men OJOJOJ vad hårda dom var. Mina jacketkronor kommer att flyga all värdens väg. Haha
Sedan så bakade vi lussekatter.
Och dom blev kanske inte så vackra men jätte goda och fluffiga. Alla fula har min man gjort... Så det så. (Blink)
Igår så var vi i Västerhaninge hos en av mina äldsta väninnor. Och då syftar jag inte på hennes ålder. 
Är tvungen att skriva så för hon är nog här inne och läser. Fast lite äldre än mig är hon ju förstås...(Blink)
Vi åkte kommunalt dit och det tog vansinnigt lång tid tyckte jag. Tänk att hon åker den vägen 10 ggr i veckan då hon skall till sitt jobb och tillbaka... Tidigt tidigt på mornarna går hon upp. Men hon tycker att det är ingenting...
Nu var jag väl modig som la ut en helt osminkad bild på tant raffa med dotter. Haha
 
Kramar i massor / Jane
 
 
 
#1 - - || mannen som kan prata om hundar ||:

Åh, knäck är så gott :)

Sv: Nä, jag bor inte riktigt där. Bilden var från byn, och jag bor några km därifrån :)

#2 - - Synskadad fyrabarnsmamma-med bebis i magen :

Visst är det mysigt med snö! jag hoppas att det kan bli lite bak till helgen som lussebullar och pepparkakor. Knäck har jag inte gjort själv men ätit det är så gott... ha en fortsatt underbar måndag många kramar till dig fina Carina

#3 - - Millan:

Jasså ni ligger i fas minsann. Här lyser lussekatter med sin frånvaro. Jag får väl ta tag i det till veckan...kram

#4 - - Linda Rö:

Ser otroligt gott ut.. Skulle ALDRIG ha tålamod att koka knäck.... suck...
Kramar

#5 - - Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma:

Vad duktig du är spm bakar och står i. Knäck har jag försökt göra en gång, men aldrig mer. Saffran ska jag däremot försöka baka i veckan om jag bara får må lite bättre.

#6 - - Susanne P:

Jag tycker att "tant Raffa" ser helt OK ut efter en dag med knäckkokning och lussebullsbak! ;)
Kram Goa du!

#7 - - Elina:

SV: Jadå, nu mår jag bra! :)

#8 - - Micke:

Jag älskar julgodis, lussebullar och allt annat smarrigt på julen. :-)
Men visst är det mycket jobb...
sv:
Ja, den öppna spisen är GULD värd såna här dagar. :-)

#9 - - ergo sum:

Knäck!!!??? Tar knäcken på mig.. *ler* Förstår att ditt tålamod tröt..

Jag tycker allt tant Raffa gjorde rätt - fin som hon är.

Hoppas din vecka blir fin!

Kram

#10 - - Anonym:

Fniss mina knäck blev stenhårda..men fudgen den blev god kram Diana

#11 - - Browneyedgirl:

Hej hopp =) Så fina ni är....
Knäck är ju så gott. Nu ska jag med fixa det idag, tack =)
Kramen

#12 - - Annika:

Du är lika fin utan smink!! Håller med dig om att man blir galen innan man hällt upp all knäcksmeten i formar. Vi ska göra knäck näst, nästa helg då barnen är här igen. Hoppas jag också får hjälp att hälla upp smeten. Ha en fin dag. Kram

#13 - - Pia:

Gott men knäck men svårt att få den sådär perfekt seg. Den blir antingen stenhård eller för lös. Men gott är det!
Tack för fina kommentaren hos mig. Visst är det i mitt hem fotona är tagna. Medaljongtapeten är underbar. Hittade den i en tapetbok på färgaffären. Har tyvärr ingen aning om vad det är för fabrikat.
Kram Pia

#14 - - fialia:

Men du e fin utan smink oxå, knäck har jag slutat med men ischoklad är ett måste.
ha de Fia

#15 - - Tommy:

Sv: Gud så gott med knäck!

Tack ska du ha!
Ja det är i bostadsområdet jag bor i, super fint, speciellt sommartid!

Kram

#16 - - ansepanse:

vilken tur att din döttrar hjälpte dig :) jag skulle nog reagerat som dig :) du får suga på godiset, inte tugga :)
jag tycker du ser jättefin ut där tillsammans med din dotter
Sv: den brunnen har J gjort till mig, jag önskade mig en sådan i flera år och till sist så byggde han den, visst är den fin :)
bamsekramar till finaste Jane

#17 - - ansepanse:

Sv: hahaha - du har nog rätt :) så vi ska akta oss riktigt noga för att försöka oss på att vägra sommaren :)
kramar till finaste Jane

#18 - - Paula´z Värld:

Vad fina ni är :)
Härligt med snöfall på bloggen! Jag har det också ;)

Hoppas att du har en bra dag!

Kram

#19 - - Therese:

Haha jag kan se det framför mig, en kastrull komma flygande. Ja knäckformar är ett jäkla gissel. Bla därför jag aldrig bakar. Vill de baka här hemma får de baka med sin pappa!! Så dricker jag glögg och läser bok i stället! Kram

#20 - - countrylivingintheciity.blogg.se:

Haha! Vilket roligt inlägg det där blev!
Jag håller med dej om knäcken att et ska vara så jäkla svårt att få till det! Funderar på att köpa färdig i år och lägga dem i en vanlig burk så det ser ut som jag gjort dem, hehe ;)

#21 - - Veiken:

Hej modiga du! ;) Vilken tur att dottern var i närheten....här hade allt åkt ut genom ett stängt fönster, med eller utan dotter! ;) Kramar

#22 - - Anna - mamma till två prinsessor och en prins:

Vad smaskigt med julbak och godis! Vi får se om vi hinner med lite bak i helgen.
Önskar dig en skön kväll.
Kramar i massor, fina du!

#23 - - Eva`s blogg:

Åh så mysigt men visst trist att det tog lång tid men vägen till en vän är aldrig lång ;) fina ni är :) ha en ljuvlig kväll o jag blir ju sugen på allt gott ni gjort kramen

#24 - - Viola Vamp:

Åh gud så gott med knäck! Yummie! :)

Angående snön så snöar det på min också. Faktiskt har jag inte lagt dit det själv i år, utan gjorde någon inställning om det förra året, så det låg kvar. Smidigt!

Kram!

#25 - - kaffehörnan:

Tack för dina varma ord betyder mkt söta du. Kram

#26 - - Hörni!:

Vad mysigt med allt julpysslande. Jag har bakat lite och ska koka knäck, men annars blir det lugnt i år.

#27 - - Millan:

Oj så länge sedan jag kokade knäck.
X-maken stal med sig min bästa gjutjärnsstekpanna med höga kanter som jag alltid kokade knäcken i och sen dess har det inte blivit av...
Ha en fin dag1
Kram

#28 - - camilla:

Vad duktig du är som fixade snön på egen hand.
Och vad duktiga ni är som har bakat.
Äh...att knäcken blev hårda...det är en världslig sak ;)
Kram fina!

#29 - - mickis:

Åh vad gott det såg ut :)

Till top